Köpa PCB

Jag skulle vilja ha ett Arduino Protoshield med layouten som djmatic har gjort och som går att ladda ner från playground/Tutorials/Protoshield. Jag har inte hittat någon som säljer sådana färdiga så jag tänkte att då kan man kanske beställa korten utifrån ritningen istället. Är det någon här som har erfarenhet av att beställa PCB enligt egen ritning? Vad menas med "The file is in Eagle format; you'll have to generate your own drill and gerber files appropriate to your PCB house."? Och hur gör man det?

Hej
Gå in på "cadsoftusa com" och ladda ner deras gratisprogram Eagle

Har tyvärr ingen erfarenhet av PCBproduktion.

BeJo :slight_smile:

Elektrokit borde kunna fixa PCB åt dig => http://www.electrokit.se/pcb-order.htm
Har inte provat själv...

/david

Eletrokit.se är tyvärr väldigt dyra om man bara ska ha ett kort. Ingen som har använd någon utlänsk tjänst? Jag hittade till exempel denna: http://www.batchpcb.com

Ta en titt på olimex, www.olimex.com. Jag beställde några kort från dom häromåret. Fungerade bra. Dyrare, men men enklare, och mindre utmaning, än att göra själv. Om man inte räknar in arbete och förstörda prototyper.

/Magnus

Hej,

Även jag är intresserad av att köpa ett gäng protoboard pcb:er för att göra lite mer "färdiga" projekt. Kunde vara bra att ha en 10-20 liggandes :wink:

Jag ska kolla in designen från hemsidan, samt LadyAda's som har lite andra bra funktioner, och se om jag kan få fram lite fina Gerberfiler att skicka till t.ex. Olimex.

Man kan få plats med ungefär 128st Pshields på 50kvdm som då kostar 300euro, plus en massa frakt och tullavgifter... Säg gärna till om det är någon annan som har kommit längre i beställningsprocessen och kanske inte vill ha alla 128 själv...

/Kristian - nyreggad forumanvändare idag...

Hur har det gått med inköp av Protoshield's? Skulle också kunna tänka mig ett knippe...

Jag tror Conrad säljer PCBer. Och om jag mins rätt är de nästan hälften så billiga som electrokit. Annars finns det nog flera som säljer Protoshields: LadyAda, Liquidware m.m.