Atmel Studio 6.0 COM poort

Hoi hoi,

Ik heb zojuist een Arduino Leonardo gekocht omdat ik ook graag (op een leuke manier) C wilde leren. Het probleem is dat ik niet zo'n fan ben van de IDE aangezien ik graag meerdere files wil maken (gewoonte komt van Java af denk ik:P) en dat gaat niet echt met de Arduino IDE.
Nu had ik geprobeerd om wat examples te volgen over hoe je de Arduino kunt programmeren met Atmel Studio maar gek genoeg lukt het nooit te verbinden met COM poort 9 (alhoewel het bij Arduino IDE wel allemaal lukt).

Nu was ik benieuwd: als er hier iemand is die Atmel Studio gebruikt (of een andere manier/IDE om meerdere files te doen) wat is jouw gebruikswijze?

Groeten, Bart
PS: Sorry als er hier dingen niet kloppen, ik doe het nog niet lang, pas 17 jaar :stuck_out_tongue:

Bart
Welkom op het Nederlandstalige gedeelte van het Arduino forum.
Met Amtel en de com poort kan ik je niet helpen.
Als je gewoon bent om in java te programmeren ken je misschien Eclipse.
Voor Eclipse is er een plugin waarmee je de Arduino kan programmeren.
Zie eclipse.baeyens.it voor meer info.

Met vriendelijke groet
Jan

Amtel Studio, geen idee.
Maar je Arduino vastknopen aan een compoort, dat is me wel eens gelukt.
Ik had het ergens opgeschreven.

type:
stty -F /dev/ttyACM0 cs8 9600 ignbrk -brkint -icrnl -imaxbel -opost -onlcr -isig -icanon -iexten -echo -echoe -echok -echoctl -echoke noflsh -ixon -crtscts

of

stty -F /dev/ttyUSB0 cs8 9600 ignbrk -brkint -imaxbel -opost -onlcr -isig -icanon -iexten -echo -echoe -echok -echoctl -echoke noflsh -ixon -crtscts

in je console.

zenden is:
echo "iets" > /dev/ttyACM0

ontvangen is:
tail -f /dev/ttyACM0

ACM0 vervang je door de juiste compoort, die je kunt vinden door:
ls /dev/tty*
Dan plug je je Arduino in, en doe je nog eens:
ls /dev/tty*

Hoe je dat verder aan je Amtel Studio knoopt weet ik niet.

Meerdere files in Arduino IDE = meerdere tabbladen

Op elk tabblad kan je bv een andere void plaatsen.

Check eens een project van me:

http://www.jo3ri.be/arduino/projects/sure3208-ntp-clock

Laat alle files in de hoofdmap staan en open enkel de file met dezelfde naam als die van de map in Arduino IDE. Alle andere files in de map worden dan in tabbladen geladen.