TFT 7" op arduino??

Ik heb op ebay (7" inch TFT LCD module 800x480 SSD1963 w/touchpad PWM, arduino AVR STM32 ARM | eBay) een TFT scherm gevonden. Er wordt beweerd dat je het met een arduino kan aansturen.

Ik wil het scherm gebruiken om een rolluikbesturing te maken. Ik heb niet veel graphics nodig en ook geen snel bewegende beelden.

Zou dit kunnen?

Ja dit kan.
In de advertentie staat alles wel zo'n beetje vermeld wat noodzakelijk is om te weten dat je dit scherm echt kunt aansturen met een Arduino (naast het feit dat dat continu vermeld word).
Alleen is er niet direct informatie terug te vinden over de touch(pad?) functie, maar daar heb je ook niet naar gevraagd (alhoewel ik me goed kan voorstellen dat je dat nou net wil doen met jouw sketch).
Je moet er ook rekening mee houden dat zo'n aantal beeldpunten dat dit scherm heeft, bijgehouden moet worden zeker wanneer je iets grafisch wil doen.
En dat je daarom mogelijk wel gebruik moet gaan maken van extern geheugen, of een slimme truc moet bedenken.

Als je de link volgt, kun je wel meer terug vinden.
Dan zie je dat SPI gebruikt word voor het touch gedeelte, en dat snapt je Arduino.
Verder ook dat er een 16 of 8 bits bus gebruikt word voor deze module om data te ontvangen van wat er afgebeeld moet worden.
Dus minimaal 8 pins om de data over te sturen, maar je hebt ook nog wat extra stuursignalen nodig.

In de download zit ook een stuk C code maar ik kan niet zien of dit te gebruiken is als library.
Natuurlijk kun je dat wel bestuderen om te zien hoe je het ding kunt aansturen.

Wellicht dat deze link je verder kan helpen aan een library.

Het touchscreen ga ik inderdaad gebruiken maar dat is het makkelijkste om uit te zoeken. Op de meeste arduino's kan je geen al te grote schermpjes aansluiten vanwege het geheugen.
Mijn grafische items gaan zich beperken tot een verzameling van basisfiguren, zoals lijnen, vierkanten en cirkels dus ik vermoed dat ik dat extra geheugen niet nodig heb.

Die link van jou lijkt me handig.