6DOF motion base

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum.
Ik wil graag 6 motoren ( eerst servos daarna motoren van 24vdc) aansturen met mijn pc (afzondelijk van elkaar).
Kan ik daar de arduino uno voor gebruiken?

Met de Arduino alleen kom je er waarschijnlijk niet.
Je zal ook elektronica nodig hebben om de motoren aan te drijven tenzij je enkel pwm nodig hebt natuurlijk (maar dan zal je nog steeds een voeding nodig hebben).
Met vriendelijke groet
Jantje

Bedankt,

Bedoel je een voeding voor de 24vdc motoren?

Of heb ik ook voor 6 servo (die kleine met drie draden er aan) een voeding nodig?
Ik hoopte namelijk dat het met de Arduino uno mogelijk was om met de pwm de servo aan te sturen.
Kan dit met de Arduino uno?

Jawel dat moet kunnen.
Maar je moet wel eerst gaan opzoeken hoe dat PWM werkt want je hebt een aantal verschillende PWM uitgangen en voor zoiets als dit kun je die denk ik niet zomaar gebruiken.
Aangezien je zegt dat je uiteindelijk met 6 stuks 24 volt motoren aan de slag wil, moet je daar wel duidelijk met de voeding aan de gang.
Je moet ook bedenken of je alle motoren gelijktijdig wil aansturen, of dat een voor een ook goed is.
Er zijn motoshields die bedoeld zijn voor zulke motoren.
Maar daarmee blijft het vaak beperkt tot 2 stuks die kunnen worden aangestuurd en zul je zelf moeten kijken of dat uit te breiden is.
Hoe het met die motoshields werkt kun je wel gebruiken als leidraad voor hoe je je idee kunt uitwerken.

Hallo,

Bedankt voor je reactie.
Ik wil een stewart platform maken, voor flight simulator.
Dus ze moeten eigelijk allemaal tegelijk (maar wel verschillende bewegingen) worden aangestuurd.

Conclusie
Het kan op basis van een UNO maar je zal een aparte voeding nodig hebben en extra motorschakelingen en ....

Ik raad je sterk aan om eerst iets kleiners en makkelijkers te doen. BV 1 pot en 1 kleine servo en zo te groeien. Dat zal je kennis verhogen en voorkomen dat je 6 dure motoren koopt die dan niet de juiste blijken te zijn.

Met vriendelijke groet
Jantje

Bedankt voor je advies,
Ik koop dan maar eerst de Arduino startpakket en doe wat testen.

Hi
Kijk een op x-sim.de en x-simulator.de meerdere voorbeelden van 6dof motion base met Arduino.
Gr Charles

Hallo Charles32,

Bedankt voor de tip!