Arduino deurbel

Wie wil mij helpen met de arduino deurbel? deze wordt beschreven op de iPhoneclub maar ik vind dit nogal onduidelijk! Ik heb inmiddels een arduino one en een internet shield en een arduino netwerk (met alleen een netwerk rj45 aansluiting)

Kan dit ook met alleen het netwerkkaartje?

Gr. Piet

Ik heb het artikel bij MAKE bekeken, maar dat is inderdaad erg onduidelijk.

Je hebt een "ethernet shield" ?
Dan kun je een mini webserver maken, en commando's naar de Arduino Uno sturen.
Je kunt ook kijken of een knop wordt ingedrukt, en iets naar een website sturen.
Kijk maar bij de voorbeelden in de Arduino IDE.

Maar de Arduino kan niet zomaar een foto maken en die doorsturen.
Als je dat wilt, kun je beter iets anders dan de Arduino Uno kiezen.

Het is me niet helemaal duidelijk wat je wilt.

Hey Krodal, bedankt voor de reactie! :slight_smile:

ik heb een: ethernet shield en een Arduino One en de schakelaar met weerstand en de app: prowl (ook nog een relayshield en een arduino ethernet maar die hebben we niet nodig denk :))

ik heb in mijn Arduino one een keer een verkeerslichten programma geschreven dit ging prima! Maar contact via het ethernetshield (of de arduino ethernet) is me nog niet gelukt!

die foto is voor mij niet zo belangrijk! Maar wat zou je daar voor nodig hebben dan?

wil jij, of iemand anders in duidelijke stappen een beetje begeleiden?

Met het schrijven van de loop zal ik maar zeggen (sorry hoor, maar het zijn mijn eerste stapjes met de Arduino, maar daar is dit forum voor zullen we maar zeggen :))

groet piet

Ik weet niet of het uiteindelijk ook lukt wat je wilt. En wat je wilt is me nog steeds niet helemaal duidelijk.

Iets met prowl of push notifications heb ik nog nooit gedaan.

Kun je eerst een webserver maken. Als je geen IP nummer opgeeft, dan gaat hij DHCP proberen.
Als je het IP nummer via de seriele monitor laat zien, dan kun je met de browser er naar toe, om te kijken of de Arduino een webpagina geeft.

Dus in plaats van "Ethernet.begin(mac, ip);", alleen maar "Ethernet.begin(mac);".

Vanaf dat punt kun je keuzes gaan maken, wat moet de Arduino via ethernet doen, en welk protocol wil je daarvoor gebruiken.

he bedankt!

ik heb deze sketch geupload en... ik heb web adres 192.168.1.177 dus dit werkt als ik hem op web adres zoekt zie ik:

analog input 0 is 399
analog input 1 is 388
analog input 2 is 399
analog input 3 is 406
analog input 4 is 408
analog input 5 is 396

er zitten nog wat ledjes op dus ik denk dat dit hiermee te maken heeft maar nu?

hoe maak ik mijn deurbel actief dat hij gaat berichten naar prowl?

groet piet

wi wil mij helpen deze sketch aan te passen voor mijn deurbel programma mij is niet helemaal duidelijk waar ik op moet letten en waar je wat in moet voeren api key ??? waar vind ik die

#include
#include

#define switchPin 7 // Snap action switch which closes when the mailbox door is opened.
#define ledPin 9

byte mac[] = { 0xDE, 0xAD, 0xBE, 0xEF, 0xFE, 0xED };
byte ip[] = { 192,168,1,2 }; // local Arduino IP
byte server[] = { 192,168,1,1 }; // IP of your web server

Client client(server, 80);

void setup() {
Ethernet.begin(mac, ip);
Serial.begin(9600);
delay(1000);
pinMode(switchPin, INPUT);
pinMode(ledPin, OUTPUT);
//delay(20000);
}

void loop() {
if (digitalRead(switchPin) == HIGH) // if button is pressed: {
digitalWrite(ledPin, HIGH);
Serial.println("Button pressed");
if (client.connect()) { //connect to server
Serial.println("connected to server");
// Make a HTTP request:
client.println("GET /~silas/example.php"); //location of ProwlPHP script
client.println();
}
else {
Serial.println("connection failed");
}
delay(1000);
Serial.print("Response from server: ");
while (client.available()) {
char c = client.read();
Serial.print(c);
}
Serial.println();
// if the server's disconnected, stop the client:
if (!client.connected()) {
Serial.println("disconnecting from server");
client.stop();
}
while (digitalRead(switchPin) == HIGH) {
// hold here while button is pressed
}
Serial.println("Button released");
digitalWrite(ledPin, LOW);
delay(500);
}
}

is er nog iemand die mij wil helpen ????? ik krijg hem niet werkend!

graagh zelfs ik zou graag een paar vraagjes doen aan een ervaren arduino freak :wink: of is dit te simpel :blush: :blush:

Groet Piet

Een Api key heb je toch helemaal niet nodig,
Dat is voor als je over het internet met iemand anders zn/haar website praat, en diegene wil graag een api-key van je weten.

En van Prawl heb ik geen verstand, helaas.

Ik weet ook niet precies, wat je wilt dat er moet gebeuren, als je je deurbel hebt ingedrukt.

Als je wilt dat dan de tuinslang aangaat, als er iemand staat, die je niet leuk vind, of dat de deur van het slot gaat, als er iemand is, die je wel leuk vind, dan heb je daar helemaal geen Prawl script voor nodig, maar wel je relaybordje.:wink:

Doet dit wat jij wil?