Arduino mega keyboard emulator HID device

Hallo mijn naam is Martijn Hoving

Sinds vandaag heb ik mijn Arduino Mega R3 binnen 8)

Ik ben een flightsim freak met name falcon BMS wat een f-16 sim is.
Nu ben ik al enige tijd van plan om met een Arduino mega een keyboard interface te maken die bepaalde key combinatie's stuurt naar mijn desk top.

Nu ben ik een complete noob op dit gebied,maar ben cker bereid om hier energie en tijd in te steken om dit voorelkaar te krijgen.

Mijn bedoeling is dat mijn mega zich gaat gedragen als een toetsenbord,hij moet bepaalde toets of toets combinatie gaan sturen naar mijn simulator.
Ik heb hier al naar gegoogled maar voor als nog blijft het allemaal een beetje abracadabra voor mij, door het vele aanbod wat ik tegen kom.

Ik hoop dat één van jullie mij opweg kan helpen met wat aanwijzingen of goeie (liefst nederlandse)linkjes

BVD Martijn

PS ik mijn desktop draait op win 7 64 bit

Martijn
Welkom op het nederlandse forum
Ikzelf heb er geen ervaring mee maar volgens mij is het perfect mogelijk maar is een due of Leonardo beter geschikt voor wat je wilt doen.
Met vriendelijke groet
Jantje

Blijkbaar is er niemand die mij kan helpen.

Het schijnt wel mogelijk te zijn volgen allerei website's.

Je moet het boardje flashen om er een HID device van te maken.

Ik heb van alles gelezen om hem te flashen maar ik begrijp er niks van om dat ik compleet nieuw ben op arduino gebeid.
Kan iemand mij helpen om hem te flashen en op eenvoudige manier uitleggen hoe dit werkt.

Hallo Martijn (en welkom nog).

Je zegt dat niemand je schijnbaar kan helpen, maar je hebt een serieus antwoord gehad na ongeveer anderhalf uur.
In dat antwoord staat dat je keuze niet de beste was, omdat de Leonardo hier veel beter in is.
Dat is omdat de Leonardo van zichzelf de mogelijkheid heeft een USD HID te emuleren, en HID zijn zaken als toetsenbord en muis die daarom door OS'en automatisch herkend worden zonder extra drivers te hoeven downloaden / installeren.
Volgens mij is dat een heel belangrijke en eerste stap.
Nu ga jij natuurlijk denken dat alle Arduino's een USB aansluiting hebben, maar dat is niet zo.
Op de meeste apparaten zit wel een USB aansluiting, maar die is niet direct met de processor gekoppeld maar aan een USB/serieel omzetter en die is dan weer via een seriële verbinding met de processor verbonden.
Dat maakt de USB aansluitng per definitie ongeschikt voor elk ander gebruik zoals een HID.
Nederlandse linkjes zal de mogelijkheden erg beperken, maar je moet eerst zelf ook wat doen.
Deze site en de hele opzet van Arduino is dat je er van wil / kan leren door te doen.
Als je hulp vraagt, moet je zoveel mogelijk informatie geven over wat je wil en wat je gedaan hebt om dat te bereiken.
Roepen dat je er niets van snapt en dat het niet werkt, helpt ons niet jou te helpen.

Dus eerste stap wat je nodig hebt om te beginnen, is de Arduino IDE en deze software kun je gewoon hier van de Arduino site downloaden.
In de folder die dat oplevert, vind je ook een mapje met drivers, bijvoorbeeld C:\Arduino\arduino-1.0.x\drivers
Daar vind je dan weer drivers voor jouw mega R3.
En je vind drivers voor FTDI serieel converter, maar jouw R3 heeft die niet.
Die heeft wel een Atmel chip die deze functie op zich neemt.
Hét grote voordeel daarvan is dat die chip ook programmeerbaar is, en daar een eigen ICSP connector voor heeft.
Of je daarmee ook een HID kunt emuleren weet ik niet.
Maar eens dat er inzit, heb je weer de ICSP van de MEGA2560 nodig om het programma van je Arduino aan te passen / uploaden.
Geeft niets maar moet je wel rekening mee houden.

Dan heb je nog iets meer nodig, namelijk een stukje hardware om je pc met de ICSP te verbinden.
Heb je dat ?
Als je dat niet hebt, zul je je er daar eentje van moeten aanschaffen.
Leuke is dat een andere Arduino dit ook kan als de juiste sketch er inzit.
Je IDE ondersteunt dit laatste ook.

Nogmaals, stel een specifieke vraag over wat je wil en wat je allemaal hebt gedaan om dat te bereiken.
Dan kan er ook een passend antwoord gegeven worden zonder dat iemand moet gokken wat je precies wil (met het risico een heel verkeerd antwoord te geven).
Houd er rekening mee dat het hier uitsluitend vrijwilligers zijn en dat iemand helpen niet verplicht is en er ook wat tijd overheen kan gaan omdat niet iedereen evenveel tijd voor de hobby (en die van anderen) heeft.
En wellicht heeft niemand hier nog geprobeerd wat jij wil doen en er daarom niet zo 1, 2, 3 een antwoord op is.