DCF klok met Arduino

Ik heb een Arduino 256 mega en zou graag een DCF klok

SChakelen ermee.

Ik gebruik de volgende procedure:
http://thijs.elenbaas.net/2012/04/arduino-dcf77-radio-clock-receiver-hardware-2/
Helaas zonder resultaat.
Een echte foutmelding krijg ik niet. maar werken evenmin..

Kan me iemand raad geven?

Hoi ivanflo.

Je 2560 is iets anders als wat Thijs laat zien in zijn verhaal, want da's een Uno.
Je moet daarom kijken of je hier ook wel pin 2 moet gebruiken.
Pin 2 is op de Uno gekozen omdat je daarmee een specifieke soort interrupt kunt verwerken.
Op welke pin van je 2560 je dat kunt doen weet ik niet.
Dan moet je dus ook je sketch aanpassen zodat dat zal werken met de andere Arduino.
Ik heb geen idee hoe je dat kunt doen, maar het ligt wel erg voor de hand dat daar je probleem in zit.

Overigens, "hij doet ut niet" helpt niet zo goed bij de klachtomschrijving.
Daarom is het een goed idee om te kijken wat er wel en wat er niet gebeurt (maar je wel verwacht had) .
Je kunt dan een LCD of de seriële poort gebruiken zodat je Arduino kan laten zien waar ie op dat moment mee bezig is.
Hiervoor kun je in je sketch wat extra regels inbouwen die je dan het een en ander via de seriële poort of op je scherm vertellen.
Daarmee kun je wellicht uitvinden waar de fout ontstaat.

Behalve dat de Arduino 2560 meer pinnen (i/o) heeft en enkele andere features, is die identiek aan uno.
Voor zover ik dan weet.
Pin 2 of een andere pin, is om het even.

Omdat ik dacht dat het aan de ingang scheelde, heb ik dit aan andere ingangen gelegd. EN uiteraard aangepast in het programma.

ivanflo:
Behalve dat de Arduino 2560 meer pinnen (i/o) heeft en enkele andere features, is die identiek aan uno.
Voor zover ik dan weet.

Na het lezen van deze post behoor je beter te weten.
Op het eerste zicht lijken de twee wel heel compatibel (en dat zijn ze ook wel) maar er zijn toch wel enkele verschillen (en dat geldt eigenlijk voor alle arduino borden)
Zo is de external interrupt op de arduino mega op pin 2 door interrupt 0 opgevangen en voor pin 3 interrupt 1. Gezien daar niks over staat voor de uno is dat daar waarschijnlijk anders. Als de library die je gebruikt daar geen rekening mee houdt zal de code dus niet werken.
Ook de SPI pinnen liggen ergens anders. Dit is ten andere de reden waarom sommige shields ook op de spi pinnen connecteren (zoals de ethernet shield) http://arduino.cc/en/Main/ArduinoEthernetShield
TWI zit bij de uno op pin A4 en A5 en op de mega op 20 en 21.
Al deze zaken zijn een goed reden om ook een uno in huis te hebben. Werkt het daar op dat weet je dat je met een verschil in het bord te maken hebt.
Met vriendelijke groet
Jantje