hulp gevraagd voor arduino regelunit voor distilleer apparaat

Hoi Mas

Ik heb er nog even naar gekeken.
Ik heb hem gelijk even geupload naar mijn uno.
Het werkt totdat ik in het menu Distilleren/instellingen kom.
Ik kan dan geen keuze maken omdat er geen pijltje meer zichtbaar is.

Zal ook eens kijken wat er mis gaat.
Bedankt alvast voor de tijd die je er alweer ingestoken hebt.

mvg Rolf

Net even mee bezig geweest.
wat ik de code zie is dat we in menu 2 zitten
en dat je het bedienen van het pijltje mm3 noemt

  ///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////  MENU 2
  if (mm ==2)                                              
  {                                                                      // 4
    lcd.clear();                                                    // Maakt het scherm leeg voor het nieuwe menu
    lcd.setCursor(0,0);                                      // Zet de cursor op de eerste regel op de eerste positie
    lcd.print("   -MAAK U KEUZE-");                  // Zet de tekst neer: "-MAAK U KEUZE-"
    lcd.setCursor(1,1);                                      // Zet de cursor op de tweede regel op de tweede positie.
    lcd.print("DISTILLEREN");                           // Zet de tekst neer: "DISTILLEREN"
    lcd.setCursor(1,2);                                      // Zet de cursor op de derde regel op de tweede positie.
    lcd.print("INSTELLINGEN");                         // Zet de tekst neer: "INSTELLINGEN"
    lcd.setCursor(0,3);                                      // Zet de cursor op de vierde regel op de eerste positie
    lcd.print("           Press<OK>");                   // Zet de tekst neer: "Press<OK>"
  } 
  
  else KeyDet = 0;                                           // toetswaarde isdezelfde als de vorige keer, dus er is geen nieuwe toets gedrukt
//    mm = 3;                                                    // Onthoud dat we het scherm hebben gewist en het menu al word weergegeven 
                                                                        // -- Dit is een restant dat niet geknipt is toen de sketch aangepast werd en een gedeelte verwijderd werd (mm 2) --
                                                                        // -- Hierdoor word er zomaar en altijd naar een verkeerde menu modus geschakeld, en loopt de hele sketch in de soep --
  }
  if (mm ==3){                                          // ALS IK DEZE VERANDER IN MM==2 IS HET PIJLTJE WEER AANWEZIG
  switch (Item){;                                               // 
case 1:{ 
  lcd.setCursor(x,y);                                        // Omdat we een toetsdruk hebben geregistreerd naar een ander menu item, zetten we de cursor nog een keer op de oude positie
  lcd.print(" ");                                                  // En wissen we 'm door er een spatie overheen te zetten
  y=1;                                                               // Na het wissen van de oude pijl, kan die nu naar de nieuwe positie worden gezet
  x=0;                                                               // Tellen begint bij nul, niet bij één
  break;
}                                                                      // Sluit case 1
case 2:{
  lcd.setCursor(x,y);
  lcd.print(" ");
  y=2;
  x=0;
  break;
    }                                                                   // Sluit case 2
  }                                                                     // Sluit switch  

lcd.setCursor(x,y);                                          // Zet de cursor op de goede plek.
lcd.write(Arrow);                                             // en laat de pijl zien

als ik dit omzet in mm2 werkt het weer en is het pijltje terug.
wat me wel opvalt is dat het pijltje heel slecht reageerd op de druktoetsen.
Lijkt wel of hij het loslaten van de toets ook regestreerd.
meschien hier een vertraging inzetten?