Go Down

Topic: Problem display lcd whit i2c on arduino due (Read 113 times) previous topic - next topic

AntonioSorrentino

Sep 11, 2014, 06:31 pm Last Edit: Sep 11, 2014, 08:49 pm by AntonioSorrentino Reason: 1
Salve a tutti, ho da poco comprato un arduino due, ma non riseco a scrivere sul mio display lcd (20x4 dotato di i2c). Volevo sapere se esistono delle librerie da scaricare per poter utilizzare il display su arduino due ed eventualmente come utilizzarle. Precedentemente utilizzavo il display su arduino Leonardo e funzionava a meraviglia, ma pur utilizzando la stessa libreria LiquidCrystal_I2C e gli stessi sketch  mi da i seguenti errori in fase di compilazione:

C:\Program Files (x86)\Arduino\libraries\LiquidCrystal_I2C\FastIO.cpp: In function 'void fio_shiftOut1(fio_register, fio_bit, uint8_t, boolean)':
C:\Program Files (x86)\Arduino\libraries\LiquidCrystal_I2C\FastIO.cpp:213:19: error: '_BV' was not declared in this scope
  if(value & _BV(i))
                  ^
Grazie in anticipo.

ENGLISH:
Hello everyone, I recently bought an arduino DUE, but can't to write on my lcd (20x4 with i2c). I wanted to know if there are libraries to download to use the display to arduino two, and possibly how to use them. Previously I used the display on Arduino Leonardo and worked a treat, but still using the same library and the same LiquidCrystal_I2C sketch gives me the following error at compile time:

C:\Program Files (x86)\Arduino\libraries\LiquidCrystal_I2C\FastIO.cpp: In function 'void fio_shiftOut1(fio_register, fio_bit, uint8_t, boolean)':
C:\Program Files (x86)\Arduino\libraries\LiquidCrystal_I2C\FastIO.cpp:213:19: error: '_BV' was not declared in this scope
  if(value & _BV(i))

Go Up