Pages: [1]   Go Down
Author Topic: where I can Buy good smd components  (Read 1459 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Portugal
Edison Member
*
Pretending you know everything then you will learn nothing.
View Profile
 Bigger Bigger  Smaller Smaller  Reset Reset

Hello all
Can someone tell me where I can find a good online shop where I can buy smd components(resistors, capacitors ...) at a good price in europe?
I'm developing some pcbs and I want use smd components but in my local area I can just  buy standard components.
Any help

Debian,Mint,Ubuntu
Arduino Mega 2560
Arduino Nano
Arduino Duemilanove
MAC OS Montain Lion
Raspberry PI Model B

'round the world...
Faraday Member
**
View Profile

Oddly enough... I see plenty of them on eBay. smiley try the uk version.

Eu não sou o teu criado. Se respondo no fórum é para ajudar todos mediante a minha disponibilidade e disposição. Responder por mensagem pessoal iria contra o propósito do fórum e por isso evito-o.
Se realmente pretendes que eu te ajude por mensagem pessoal, então podemos chegar a um acordo e contrato onde me pagas pela ajuda que eu fornecer e poderás então definir os termos de confidencialidade do meu serviço. De forma contrária toda e qualquer ajuda que eu der tem de ser visível a todos os participantes do fórum (será boa ideia, veres o significado da palavra fórum).
Nota também que eu não me responsabilizo por parvoíces escritas neste espaço pelo que se vais seguir algo dito por mim, entende que o farás por tua conta e risco.

Dito isto, mensagens pessoais só se forem pessoais, ou seja, se já interagimos de alguma forma no passado ou se me pretendes convidar para uma churrascada com cerveja (paga por ti, obviamente).

Portugal
Edison Member
*
Pretending you know everything then you will learn nothing.
View Profile

well I buy on ebay lots of parts but I believe for components it is not the best way to get them.Lets say I need 4 resistors of different values,on ebay I just can buy big quantities and I just need some.I found farnell uk but the shipment is a crazy amount of money, they want 20 € just for the shipment.

Debian,Mint,Ubuntu
Arduino Mega 2560
Arduino Nano
Arduino Duemilanove
MAC OS Montain Lion
Raspberry PI Model B

Leighton Buzzard, UK
Edison Member
*
View Profile

try rs
I get free delivery smiley

there are only 10 types of people
them that understands binary
and them that doesn't

'round the world...
Faraday Member
**
View Profile

the components I've seen on eBay are not normally sold by the hundreds... and the shipping is, as far as I've seen cheaper than farnell.

Farnell and RS are great for prototyping quantities, but you do pay extra for the small quantities.

Have you tried RS?

Eu não sou o teu criado. Se respondo no fórum é para ajudar todos mediante a minha disponibilidade e disposição. Responder por mensagem pessoal iria contra o propósito do fórum e por isso evito-o.
Se realmente pretendes que eu te ajude por mensagem pessoal, então podemos chegar a um acordo e contrato onde me pagas pela ajuda que eu fornecer e poderás então definir os termos de confidencialidade do meu serviço. De forma contrária toda e qualquer ajuda que eu der tem de ser visível a todos os participantes do fórum (será boa ideia, veres o significado da palavra fórum).
Nota também que eu não me responsabilizo por parvoíces escritas neste espaço pelo que se vais seguir algo dito por mim, entende que o farás por tua conta e risco.

Dito isto, mensagens pessoais só se forem pessoais, ou seja, se já interagimos de alguma forma no passado ou se me pretendes convidar para uma churrascada com cerveja (paga por ti, obviamente).

Pages: [1]   Go Up
Jump to: