Pages: [1]   Go Down
Author Topic: Type of Arduino To Get  (Read 1112 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Newbie
*
View Profile
 Bigger Bigger  Smaller Smaller  Reset Reset

I have a small project that i would like to try and do but im not sure what i need to buy. i basically just want to make a small 4 wheeled robot that has the ability to be controlled over bluetooth or wifi. what board/addons should i get?

Greenville, IL
Edison Member
*
Warning Novice on board! 0 to 1 chance of errors!
View Profile

The Arduino Uno has the most shields made for it and has the most support. It is the generally the best for beginners.

You should look at www.instructables.com at some of the robot projects and find one that interests you.

In the mean time, get an Uno and perhaps a beginners kit of LEDs, resistors, and pots so, that you can get your feet wet.

'round the world...
Faraday Member
**
View Profile

Then motor control shield,
Wi-Fi or bluetooth shield
Batteries and a battery charger.

Eu não sou o teu criado. Se respondo no fórum é para ajudar todos mediante a minha disponibilidade e disposição. Responder por mensagem pessoal iria contra o propósito do fórum e por isso evito-o.
Se realmente pretendes que eu te ajude por mensagem pessoal, então podemos chegar a um acordo e contrato onde me pagas pela ajuda que eu fornecer e poderás então definir os termos de confidencialidade do meu serviço. De forma contrária toda e qualquer ajuda que eu der tem de ser visível a todos os participantes do fórum (será boa ideia, veres o significado da palavra fórum).
Nota também que eu não me responsabilizo por parvoíces escritas neste espaço pelo que se vais seguir algo dito por mim, entende que o farás por tua conta e risco.

Dito isto, mensagens pessoais só se forem pessoais, ou seja, se já interagimos de alguma forma no passado ou se me pretendes convidar para uma churrascada com cerveja (paga por ti, obviamente).

Newbie
*
View Profile

ok thanks allot smiley there are so many boards. in your opinion whats a good starter kit?

Greenville, IL
Edison Member
*
Warning Novice on board! 0 to 1 chance of errors!
View Profile

There are a lot of kits out there but, here is one list from a good seller. http://adafruit.com/category/17_64

Global Moderator
Boston area, metrowest
Brattain Member
Author of "Arduino for Teens". Available for Design & Build services. Now with Unlimited Eagle board sizes!
View Profile

Arduino announced a pretty complete looking starter kit  yesterday inthe Products section.

http://arduino.cc/forum/index.php/topic,125444.0.html

Designing & building electrical circuits for over 25 years. Check out the ATMega1284P based Bobuino and other '328P & '1284P creations & offerings at  www.crossroadsfencing.com/BobuinoRev17.
Arduino for Teens available at Amazon.com.

Valencia, Spain
Faraday Member
**
View Profile

Sparkfun does on, too: https://www.sparkfun.com/products/11022

No, I don't answer questions sent in private messages (but I do accept thank-you notes...)

Pages: [1]   Go Up
Jump to: