Go Down

Topic: Welkom op het Nederlandstalige forum (Read 44299 times) previous topic - next topic

MAS3

Hoi Analphabetic, welkom !

Deze thread is bedoeld om jezelf voor te stellen en niet om direct je vragen in te zetten.
Daarom is het een goed idee om je vraag in een nieuw onderwerp te zetten zodat er daar op ingegaan kan worden.
Ik ben ook al 23 jaar lang lid van Elektor, maar ben zeer teleurgesteld in de ontwikkeling de laatste jaren.
Daarom is er een heel grote kans dat ik mijn ontzettend dure abonnement daar binnenkort ga opzeggen.
(Ik ben niet erg onder de indruk van de halfgeleidergids die ik afgelopen vrijdag mocht ontvangen, en voor de helft heb ingekeken).
Ik ben er daarom al een jaar ofzo niet meer te vinden in hun forum, waar ik voorheen dagelijks bezoeker was.

Je probleem word vermoedelijk veroorzaakt doordat je de geen library voor de DHT sensor hebt geïnstalleerd.
Maar daarover dus graag een nieuw onderwerp starten, zodat het daar behandeld kan worden.
Have a look at "blink without delay".
Did you connect the grounds ?
Je kunt hier ook in het Nederlands terecht: http://arduino.cc/forum/index.php/board,77.0.html

Jantje

Hoi Analphabetic, welkom !
van Elektor weet ik niks maar voor de rest ben ik het helemaal eens met Mas :-)
Jantje
Do not PM me a question unless you are prepared to pay for consultancy.
Nederlandse sectie - http://arduino.cc/forum/index.php/board,77.0.html -

Berkhoffg

Hoi Allemaal,

Mijn naam is Gé en ik woon in Overijssel. Ik ben analist en ben altijd graag met techniek bezig. Het afgelopen jaar ben ik bezig gegaan met de arduino en heb ik wat dingetjes gemaakt met de nano v3.

De afgelopen weken ben ik vooral bezig geweest met lezen in het forum en mijn poging om hem uit te lezen is niet geslaagd :-P. Mijn nieuwe project is het maken van een datalogger voor op mijn racemotor. Het doel is om data op te slaan op een SD kaartje om later te kunnen analyseren. De data die ik wil gaan loggen is onder andere ECU data, GPS, gyroscoop en lambda waarden.

Ik hoop hier de aankomende dagen/weken/maanden(hopelijk is het na een maand wel klaar) wat van te kunnen laten zien.

Groeten,

eddone

Hallo allemaal,

ik ben Jan ik woon in kortrijk / westvlaanderen
opleiding gehad in het hout maar op mijn werk  ben ik vooral bezig met autocad tekeningen in 2D voor interieurs.
dus nergens voorkennis van. ik heb vandaag mijn startpakket ontvangen en ga me eerst eens verdiepen in de 15 projecten die  bij het boek zitten. deze middag ook al de blink schets gedaan, en ik moet zeggen het smaakt naar meer. en als ik alles wat beter snap zou ik  willen kijken om  mijn trap te laten verlichten  bvb als je op trede  2 staat dat trede 1 en 3 ook verlicht is  en als je dan op trede  3 stapt  trede 2 en 4 verlicht wordt enzo.....  lijkt me wel iets dat moet lukken met arduino ?

Groetjes de Jean.

MAS3

Hoi Jan, en welkom.

Lees deze thread maar eens helemaal door.
Je komt dan wat tips tegen die je op weg helpen.

Jouw project is zeker te doen, maar word wat lastiger als je op de 12e verdieping woont en dan die trap helemaal wil verlichten.
Er is iemand geweest die een aardig uitgebreid verslag in het Nederlands heeft gemaakt van zijn project die iets gelijkaardigs doet.
Denk een jaar of 1,5 geleden, dus je zal er even naar moeten zoeken.

Vermoedelijk kun je door in het zoekveld, rechtsboven aan de pagina, "trapverlichting" invullen en zul je wel iets vinden.
Maar eerst even de tips in deze thread lezen zou ik zeggen.
Have a look at "blink without delay".
Did you connect the grounds ?
Je kunt hier ook in het Nederlands terecht: http://arduino.cc/forum/index.php/board,77.0.html

Go Up