Go Down

Topic: Beginner die datalogger wil op zijn circuitmotorfiets (Read 3 times) previous topic - next topic

MAS3

Daar zijn echter wel uitzonderingen op.
Sommige communicatie pins kun je wel dubbel gebruiken, maar dan heb je een extra pin nodig die uitsluitend naar het betreffende apparaat gaat en aangeeft dat de data op dat moment voor hem bestemd is.

Waar het om gaat is dus dat je van te voren een plan maakt met wat je nodig hebt, en controleert of dat te combineren is in hardware en in software.
Soms kun je nog wel wat aanpassen om toch bepaalde combinaties te kunnen gebruiken.
Have a look at "blink without delay".
Did you connect the grounds ?
Je kunt hier ook in het Nederlands terecht: http://arduino.cc/forum/index.php/board,77.0.html

BenjaminDG

Maar het kan om een arduino uno,sd kaart datashield en tinkerkit + sensoren te combineren of begrijp ik dat verkeerd?

Bv tinkerkit met potentiometer, die data wil ik op de SD kaart krijgen.

Jantje

Dat kan inderdaad......Maar de vraag is "heb je voldoende pinnen van het juiste type om alles bij elkaar te knopen"

VB pin 0 en 1 kan je niet gebruiken als je de USB wilt gebruiken om een sketch op te laden (behalve dan op de leonardo en misschien due )
Op pin 13 zit een weerstand die roet in schakeling kan brengen.
Je hebt pin A0 to pin A5 (6 dus) voor analoge communicatie. Indien je wil kan je die ook digitaal maken. Er zijn er wel 2 die je voor een communicatie protocol kan/moet gebruiken.
Dus heb je in zekere zin pin 2 tot 12 en A0 tot A5 voor digitale communicatie. Maar lang niet al die pinnen hebben een PWM functie die soms nodig is.
Als je wilt weten of iets kan moet je voor elke schakeling/sensor die je wilt gebruiken kijken welke pinnen je nodig hebt en dan puzzelen zodat je alles aangesloten krijgt op de juiste pinnen.

Met vriendelijke groet.
Jantje

PS Merk op dat er schakelingen zijn die je toelaten om meer pinnen te maken (die je dan enkel achter elkaar kan lezen)
Do not PM me a question unless you are prepared to pay for consultancy.
Nederlandse sectie - http://arduino.cc/forum/index.php/board,77.0.html -

Go Up