Dag Benjamin
Welkom op het Nederlandstalige gedeelte van het Arduino forum.
Is het mogelijk om met arduino deze toestellen te kunnen data loggen zodat ik achter een testrit alle waardes kan aflezen en vergelijken met elkaar?
Deze specifieke toestellen weet ik niet maar met een toestel dat je kan aansluiten op de arduino kan dat zeker wel.
Wat zijn de voorwaarden om een bepaalt apparaat kunnen data loggen?
Er zijn eigenlijk 2 voorwaarden.
1) Je moet de meetwaarden van je toestel naar de arduino kunnen doorsturen. Met andere woorden je meter en de arduino moeten hetzelfde protocol kunnen spreken. Het ene protocol is al makkelijker dan het andere.
2) De Arduino moet sneller kunnen werken dan de meter want anders gaan waarden verloren. Het protocol kan de snelheid van de arduino beperken. Bijvoorbeeld is analog read trager dan digital read.
Hoe kun je alles mooi in een grafiek krijgen (op youtube zag ik een filmpje waar iemand dat deed in excell maar kan dat ook anders)?
Omdat je toch wel wat wilt rijden zal je je data in een externe opslag moeten steken. De meest voor de hand liggende oplossing is een sd kaartje rechtstreeks op je arduino. Dit betekent dat je een bestand krijgt. De inhoud en vorm van dat bestand bepal je zelf. Eens je een bestand hebt is de visualisatie met verschillende tools mogelijk. Sommige zijn freeware en andere te betalen.
Ik persoonlijk gebruik excell.
Veel plezier met je project.
Met vriendelijke groet
Jantje