Hallo,
ik maak gebruik van de Arduino Eclipse plugin om mijn Arduino project in Eclipse te programmeren. Bij het compileren krijg ik volgende waarschuwing, gevolgd door een hele reeks errors die veroorzaakt worden door het feit dat de standaard Arduino library niet gevonden wordt.
17:03:39 **** Build of configuration Release for project Arduino_Sumo ****
make all
Building file: ../src/MotorControl/MotorControl.cpp
Invoking: AVR C++ Compiler
avr-g++ -D__IN_ECLIPSE__=1 -DARDUINO=101 -DUSB_PID= -DUSB_VID= -Wall -Os -ffunction-sections -fdata-sections -fno-exceptions -g -mmcu=atmega328p -DF_CPU=16000000UL -MMD -MP -MF"src/MotorControl/MotorControl.d" -MT"src/MotorControl/MotorControl.d" -c -o "src/MotorControl/MotorControl.o" -x c++ "../src/MotorControl/MotorControl.cpp"
../src/MotorControl/MotorControl.cpp:1:21: warning: Arduino.h: No such file or directory
Ik heb een printscreen bijgevoegd van de bestandsstructuur van mijn project in Eclipse. Het project heet 'Arduino_Sumo' en 'Arduino_Uno' is de Arduino library die ontstond bij het aanmaken van het Arduino project in Eclipse, zoals op de site van de plugin vermeld staat
http://www.baeyens.it/eclipse/UsethePlugin.html. Zoals op de printscreen te zien is, is er enkel een probleem in de source-file van 'MotorControl'. De code van 'MotorControl.cpp' begint als volgt:
#include <Arduino.h>
#include "MotorControl.h" //include the declaration for this class
MotorControl::MotorControl(int enable1, int phase1, int enable2, int phase2,
int mode) {
// code voor de constructor
}
Het bizarre is dat 'DistanceSensor' en 'ColorSensor' gelijkaardige include-statements bevatten terwijl deze bestanden zonder problemen compileren.
Ik heb ook al opgemerkt dat, als ik de code in 'MotorControl.cpp' reduceer tot enkel de include-statements, de warning nog steeds verschijnt bij het compileren. Bovendien komt het probleem dan ook voor in 'DistanceSensor.cpp', dat wil zeggen:
#include <Arduino.h>
geeft bij het compileren dan plots ook dezelfde warning als hierboven in de 'DistanceSensor' source file.
Hoe los ik dit probleem op?
Ik apprecieer het enorm als iemand mij hiermee kan helpen.
Philippe