Go Down

Topic: Help for my "project" | Ajuda (Read 56 times) previous topic - next topic

sparrow00

Olá pessoal,
sou novo aqui no fórum, e estou no primeiro período de Eng. mecatrônica, e estou com algumas dúvidas.
Seguinte:
Tava pensando em fazer uma espécie de "robô de segurança", que com a ajuda de algum tipo de sensor (infravermelho, ultrassom, câmera infravermelho, ou o que seja) consiga perceber um movimento, e foca-lo ou me dar o mesmo ponto no computador, para que eu possa mirar o objeto.
O que eu usaria para fazer isso? E como fazer?
Não sei se necessariamente pode se usar Arduino, sou bem leigo, mas queria uma ideia geral sobre o que eu poderia fazer sobre isso.
Obrigado desde já.

-

Hello everybody,
I'm new here on the forum, and I am in the first year of Mechatronics Engineer, and I am with some doubts:

I'm was thinking of doing a kind of "security robot", which with the help of some kind of sensor (infrared, ultrasound, infrared camera, or whatever) can realize a movement, and focuses it or give me the coordinate of the point on the computer, so I can aim the object.
What I use to do this? And how to do?
I do not know necessarily can use Arduino, I am well layman, but wanted a general idea of what I could do about it.
Thanks.
(Sorry for my english)

MorganS

Have a look at Pixy. That will give you some ideas.
GoForSmoke: "What GShield? You never mentioned a shield."

Go Up

Please enter a valid email to subscribe

Confirm your email address

We need to confirm your email address.
To complete the subscription, please click the link in the email we just sent you.

Thank you for subscribing!

Arduino
via Egeo 16
Torino, 10131
Italy