Pages: 1 ... 3 4 [5]   Go Down
Author Topic: Bootloader branden met usbasp  (Read 5912 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Jr. Member
**
Newbie !! so help me please...
View Profile
 Bigger Bigger  Smaller Smaller  Reset Reset

Dat moet je voor jezelf bepalen.
Als je wil dat je programma blijft lopen en reset als ie toch vastgelopen is, zet je m aan.
Als je daar geen behoefte aan hebt, laat je m uitstaan.
Ik weet niet hoe die standaard in de Arduino staat.

AAN dus..
Maar waar en hoe doe ik dat???

Newbie !!  so help me please...
Heb een arduino ethernet met Solarmeter

The Netherlands
Edison Member
*
View Profile

Dat kun je uit de gegevens halen die je eerder hebt gehad.
Als je op teding's link gaat kijken bij die frank zhao, zie je een aantal zaken waar je vinkjes kunt zetten.
Als je een vinkje zet in het vakje WDTON (WatchDogTimerON), dan zie je dat de waarde in het veld HIGH verandert van 0x89 naar 0x99.
Je kunt dat veld dat verandert eerst aanpassen naar wat er nu bij jou staat, en vervolgens de vakjes aan of uitvinken om de nieuwe waarde te zien.
Gewoon ff mee rommelen dan zul je het vast wel zien.
Vervolgens verander je in de sketch de betreffende regel.
Nick's sketch heeft dat op regel 79 staan.

Ik heb dit zelf niet geprobeerd dus ik kan je niets uit ervaring vertellen, maar dat is wat ik uit de gegeven informatie haal.

Have a look at "blink without delay".
Did you connect the grounds ?
Je kunt hier ook in het Nederlands terecht: http://arduino.cc/forum/index.php/board,77.0.html

Jr. Member
**
Newbie !! so help me please...
View Profile

Dat kun je uit de gegevens halen die je eerder hebt gehad.
Als je op teding's link gaat kijken bij die frank zhao, zie je een aantal zaken waar je vinkjes kunt zetten.
Als je een vinkje zet in het vakje WDTON (WatchDogTimerON), dan zie je dat de waarde in het veld HIGH verandert van 0x89 naar 0x99.
Je kunt dat veld dat verandert eerst aanpassen naar wat er nu bij jou staat, en vervolgens de vakjes aan of uitvinken om de nieuwe waarde te zien.
Gewoon ff mee rommelen dan zul je het vast wel zien.
Vervolgens verander je in de sketch de betreffende regel.
Nick's sketch heeft dat op regel 79 staan.

Ik heb dit zelf niet geprobeerd dus ik kan je niets uit ervaring vertellen, maar dat is wat ik uit de gegeven informatie haal.

Thanks..
Dat verschilletje van frank zhao zag ik ook...
Alleen als ik op #79 iets ga wijzigen, weigert arduino te compileren...

Dus iemand een andere tip om een 9 veranderd in een 8 te krijgen..

Heel graag..

Newbie !!  so help me please...
Heb een arduino ethernet met Solarmeter

Jr. Member
**
View Profile

Verander in bootloader sketch
 0xD8,         // fuse high byte: SPI enable, boot into bootloader, 8192 byte bootloader
in
 0xC8,         // fuse high byte: SPI enable, boot into bootloader, 8192 byte bootloader

Daarna de sketch weer in de uno, en de bootloader naar de mega branden

Jr. Member
**
View Profile

From time to time, it may be useful to have an interrupt or reset delivered independently of the main program code. This may be to wake the AVR from sleep mode or to reset when the program gets stuck in a loop; that's where the watchdog timer comes in. An onboard 128kHz oscillator is used to drive the watchdog with intervals from 16ms to 8s. If the watchdog expires without being touched, the system can catch an interrupt, be reset or both. If you "kick the dog" before the time expires, no action is taken.

While it can be slightly complicated to set up the watchdog by hand, avr-libc has some convenience functions. To enable the watchdog, call watchdog_enable() with the desired duration. Refreshing the watchdog is as simple as a call to watchdog_reset(). If the WDTON fuse is set the watchdog activates automatically, rather than requiring manual activation.

Ik denk niet dat je WDTON op on moet zetten, gebeurt via de software waarschijnlijk al

Pages: 1 ... 3 4 [5]   Go Up
Jump to: