Go Down

Topic: Is het mogelijk om mijn idee werkelijkheid te maken m.b.v. een Arduino board? (Read 7762 times) previous topic - next topic

MAS3

Dat schema is weer te klein.
Ik kan het zo niet lezen.

Volgens mij kan iemand anders niet voor jou een mandje aanmaken daar bij Conrad, omdat jij een eigen cookie hebt, die als het goed is niemand anders heeft en waaraan dat mandje gekoppeld word.

Maar je kunt je zoekactie wel nauwkeuriger maken.
Zo kun je bij bouwwijze kiezen voor de varianten die niet SMD zijn.
Dat betekent dat je ze moet monteren in een print met gaatjes erin, maar vooral ook dat ze veel groter (en dus handzamer) zijn.
SMD componenten zijn niet voor de beginnende soldeerder.
De condensatoren hoeven geen 6300 volt te kunnen hebben, die die 100 volt kunnen hebben zijn allang genoeg.
En ik betwijfel of je er zo enthousiast van gaat worden dat je gelijk 5000 condensatoren gaat bestellen.
Dus dan maar kiezen voor per stuk.
Dan blijven er ineens nog maar 2 over:
1 met de draden in de lengterichting (== axiaal) , en 1 met de draden naast elkaar en parallel aan de breedte van de condensator (radiaal).
Dit kun je niet weten, dus daar komt de tip dat de radiale varianten een stuk populairder zijn.
Dat zie je dan wel weer aan de prijs, want ze zijn 10 % goedkoper (wel 2 cent).

Voor de weerstanden geldt dat 1/4 watt meer dan voldoende zal zijn.
Het is het best om de transistoren in TO92 behuizing (en dus ook geen SMD) en de diode in DO35 (maar daar had je al voor gekozen) en de NE555 in DIL behuizing te kiezen.
Als je dan nog meerdere opties hebt, gewoon de goedkoopste en snelst leverbare kiezen.
Have a look at "blink without delay".
Did you connect the grounds ?
Je kunt hier ook in het Nederlands terecht: http://arduino.cc/forum/index.php/board,77.0.html

Go Up