Pages: [1]   Go Down
Author Topic: projecten to do /wish list  (Read 567 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Newbie
*
View Profile
 Bigger Bigger  Smaller Smaller  Reset Reset

Het volgende zou ik nog wel willen maken:

Caravan: Een niveaumeter voor de watertank, temperatuur, co2 bewaking van de kachel
Auto: een afstandswaarneming met radar gekoppeld aan de snelheid van de auto met een waarschuwing wanneer de voorganger plotseling sterk vaart verminderd.
Binnenshuis: een temperatuur gestuurde en/of tijd gestuurde RGB led strip, een twinkelende led wall aangestuurd met bewegingssensor.

Het is nog een heel lijstje nietwaar?
Als iemand ook interesse heeft zouden we een projectje gezamenlijk kunnen ontwikkelen.
« Last Edit: December 28, 2013, 05:18:30 am by sacha » Logged

The Netherlands
Edison Member
*
View Profile

Hoi Sacha.

Het is altijd leuk om wat projecten in het vooruitzicht te houden, dat stimuleert om ermee bezig te blijven.
Ook leuk is dat je van sommige projecten die je op het oog hebt, al wat kunt terugvinden alhier in het Nederlandstalige deel van het forum.
Zo is rikky al bezig met tankbewaking, dat kun je volgen om ideeën op te doen.
Eerder (ongeveer een jaar geleden) is er ook al eens wat besproken over OBD II; het communicatie systeem in auto's nieuwer dan 10 jaar en waaruit je zeer waarschijnlijk wel de snelheid kunt halen.
Maar dat kan ook uit een snelheidspuls die ook veel auto's hebben (die komt ook nog wel eens bij de radio uit om een navigatiesysteem te voorzien van dat signaal).
Ook verlichtingseffecten voor binnenshuis zijn al vaker voorbij gekomen.

Met andere woorden: je projecten lijken me allemaal haalbaar, de ene gemakkelijker als de andere.
Alleen je radar / "collision alert" weet ik niet hoe goed (zinvol) en binnen de wetten dat zal gaan lukken.

Als er niemand direct meedoet met je projecten, is het sowieso interessant om jouw vorderingen te zien.
Dus houd ons op de hoogte graag.

Have a look at "blink without delay".
Did you connect the grounds ?
Je kunt hier ook in het Nederlands terecht: http://arduino.cc/forum/index.php/board,77.0.html

Newbie
*
View Profile

Dank je wel voor het antwoord. Ik ben al een tijdje in bezit van een Arduino maar nog niet echt aan toe gekomen . Nu staat de winter voor de deur dus dat biedt mogelijkheden.

Daar zeg je zoiets, wetgeving. Misschien mag ik niet eens een radar module inbouwen in m'n auto.

Global Moderator
Netherlands
Shannon Member
In theory there is no difference between theory and practice, however in practice there are many...
View Profile

CO2 sensoren zijn redelijk prijzig, maar het is mi het meest zinnige project wat in je lijstje staat.

Rob Tillaart

Nederlandse sectie - http://arduino.cc/forum/index.php/board,77.0.html -
(Please do not PM for private consultancy)

Newbie
*
View Profile

Dat weet ik Rob, maar het zijn vooral de meer 'onzinnige' dingen die leuk zijn om te maken.
Een CO melder heb ik uiteraard al wel in de caravan liggen, het leek me een leuke toepassing om ook op een arduino te maken als ik die dan toch eentje in wil bouwen kan ik er ook beter wat nuttigs mee doen. Soort boordcomputer in de caravan  smiley

Global Moderator
Netherlands
Shannon Member
In theory there is no difference between theory and practice, however in practice there are many...
View Profile

Helemaal mee eens, "zonder fun is het een stuk minder leuk" smiley-wink

Een koelkast monitor om te zien of of het lampje uit gaat is er dan ook wellicht een voor de lijst smiley-wink

Rob Tillaart

Nederlandse sectie - http://arduino.cc/forum/index.php/board,77.0.html -
(Please do not PM for private consultancy)

Pages: [1]   Go Up
Jump to: