Go Down

Topic: Action RF set bedienen met virtualwire.h (Read 1 time) previous topic - next topic

bmwdriftpower

Hallo,

Is er iemand die ervaring heeft met van die action klikAan/klikUit setjes en 433mhz arduino setjes?

Ik heb wel de libary remoteSwitch gezien maar die geeft bij mij errors in WProgram.h   en boolians welke niet gedefineerd zijn.

In mijn project gebruik ik al virtualWire voor communicatie tussen 2 arduino's en het lijkt me leuk om daar de Action setjes voor in en output mee te verweven. Wat zijn dan de datastrings en bitrate? Ik zit op kanaal 10110.

Groeten,
Ronald

MAS3

Hoi Ronald.

Welke IDE versie gebruik je ?
En weet je voor welke versie die library is gemaakt, of hoe oud die is ?

Libraries die wat ouder zijn, zijn vaak niet meer compatibel met IDE versies 1.0 of hoger.
Mogelijk is dat hier ook aan de hand.
Soms is dat wel op te lossen door wat aanpassingen, soms kun je beter een oudere versie IDE gebruiken voor dat project.
Have a look at "blink without delay".
Did you connect the grounds ?
Je kunt hier ook in het Nederlands terecht: http://arduino.cc/forum/index.php/board,77.0.html

nicoverduin

Ik gebruik de RemoteSwitch library 2.0. Ik sluit niet uit dat ik gelijk al die Wprogram.h gelijk heb vervangen voor Arduino.h. Bij mij werkt het (Arduino IDE 1.5.4) als een tierelier. Met de Action Switch. Die anderen moeten nog getest worden.
Met vriendelijke groet / kindest regards
Nico Verduin
www.verelec.nl
Do not PM me for personal consultancy unless you are willing to pay for it.

bmwdriftpower

Hallo,

Bedankt voor de antwoorden hebben mij zeker verder geholpen!!!! Sorry voor de late reactie, had de berichten nog  niet eerder gezien want de notificaties kwamen in de spam... ik maar denken dat ik weer geen reactie kreeg.  Gelukkig wel:)

Ik gebruik ook de 1.5, heb in zelfde setting eens met 022 geupload en alles gaat super. ontvangers reageren veel beter dan met handzender die erbij zit. Zal nog even kijken naar de 2.0 versie wellicht dat ik dan ook gewoon in 1.5 kan programmeren.Gelukkig nu al wel wat werkend.

Groetjes,
Ronald

Go Up