Pages: [1]   Go Down
Author Topic: Trådløs opfangelse af bevægelse...  (Read 831 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
0
Newbie
*
Arduino rocks
View Profile
 Bigger Bigger  Smaller Smaller  Reset Reset

Jeg tænkte på om der er nogle der er nogle der kan give mig nogle gode idéer og tips til hvordan og hvor jeg kan købe udstyrret til at lave en række små "sonder" der kan sidde rundt omkring og sende trådløst til en "hovedearduino"... først tænkte jeg på at stikke hver enkelt sonde en Atmega328 chip på et board, meeeeen slog mig lige at det ville være totalt overkill... Alt hvad hver enkelt sonde skal kunne er at opfange bevægelse (eller en anden sensor, der skal også være en speciel en til at teste om bilen holder parkeret i garagen..)
De skulle meget gerne kunne identificeres unikt af hoved kontrollen... og samtidigt være så billige som overhovedet mulige da jeg nok skal have 2 - 5 stykker af dem og jeg har mange andre ting at bruge penge på (Automatisere alt her, vinduer, persienner, varme, døre... virkelig ALT!!!!)

Så hjælp udbedes smiley-razz

0
Newbie
*
Arduino rocks
View Profile

Prøv at se på XBee, der er en række små radiosendere/modtagere med en ganske god rækkevidde. De kan blandt andet ses på coolcomponents.co.uk.

Jeg har endnu ikke lavet noget med dem, men stumperne er bestilt...

Standarden hedder zigbee, se zigbee.org.

/J

Vejen, Denmark
Edison Member
*
RAWR! ^,..,^
View Profile

Det billigste du kan gøre, er nok at få fat I nogle af de ringklokker som også har en PIR sensor med. Jeg har en fra el-line og det ser ud til at fungere fint. smiley Er dog pt igang med at hacke den sådan så jeg kan koble den direkte til, og samtidig også give den strøm osv. direkte fra arduinoen.

captain-slow.dk | non contagious!

Pages: [1]   Go Up
Jump to: