Go Down

Topic: Nogen danskere ? (Read 7749 times) previous topic - next topic

reeferdk

Nov 22, 2009, 09:05 pm Last Edit: Nov 22, 2009, 09:07 pm by reeferdk Reason: 1
Det ser sku godt ud Aniss1001!

har lagt mærke til dine projekter - spændende :)!

Har hentet dit Oscilloskop for noget tid siden, har ikke lige prøvet det endnu

Zeecue

Jeg er her også, har dog ikke en arduino endnu, men regner med at der kommer en Seeeduino Mega ind af døren her snart.

alm7100

Også dansker her, fra Odense

Zeecue

Vi er da en del danskere her.
Har lige fået min Seeeduino Mega ind af døren sammen med en 16*2 LCD skærm, men kan bare ikke få den skærm til at starte ordentligt, nogen der har nogle fif?
Har i nogen ideer til hvad man kan lave som begynder "coder", har fundet en gennemsigtig box hvor arduinoen lige passer i, sammen med en LCD skærm, så overvejer kraftigt at lave den til et kombineret ur, thermometer, Utorrent DL og UP meter, samt RGB controller, så man kan ændre lyset inde i kassen.

Frobbe

Endnu en arduino powered dansker melder sig :)

vi burde lave vores eget lille forum, for at bevare nationalismen og alt det der :D

Zeecue

Jeg har faktisk oprettet et(Havde et domæne jeg ikke brugte til noget), www.zeecue.dk der er dog ikke rigtigt noget derinde endnu, men mon ikke det kommer efterhånden som vi får nogle brugere med på siden.
Siden er reklame fri, og sådan vil den blive ved med at være.
I må meget gerne sprede ordet om siden.

Brianmanden

Rart at se at der er lidt gang i Arduinoerne rundt omkring i landet ;)

Fedt initiativ med zeecue.dk !!

Vi er et par stykker der er ved at starte en hacker klub op i Århus. Vi har klubmøder hver tirsdag. Som en lille bonus og for at have lidt extra at vise frem hvis der skulle komme gæster (f.eks. dig ?) så bestræber vi os på at holde et "show and tell" den første tirsdag i måneden. Indtil nu har emnerne været: hjemmelavet CNC bearbejdningscenter, Arduinostyret "tænd PC ved mobilopringning" og hjemmelavede videoprojectorer !

Hvis du synes det lyder interessant så kan du finde mere om os her:

http://groups.google.com/group/hack-arhus?pli=1

Alle er velkomne til at kigge forbi og hilse på til klubmøderne !

Zeecue

Åhh jamen det lyder jo konge med en klub, og så i aarhus, det er ikke så langt væk igen.
Hvis det er, så kan i nemt få et subforum på min side hvis det er? eller lign.

Mvh Morten

Brianmanden

@ZeeCue:

Jamen kig da forbi en gang ved lejlighed ;)

Mht. subforum så er det ikke utænkeligt at vi kunne finde på at bruge den mulighed med tiden. Dog er vi rimeligt nystartede og har plads til flere medlemmer... og gerne dem der vil være med til at udvikle klubben.

whobat

Også en dansker her fra det mørke Jylland i Ølgod mellem Esbjerg og Herning

falkon

nice to see so many danes here :=) , jeg bor i klarup...

Gyvelvej10

Christian Møhring Madsen

Feb 01, 2010, 09:12 am Last Edit: Feb 01, 2010, 09:15 am by c_masden Reason: 1
Min første post på forummet på Arduino.cc.

Det lader lidt til at jeg er den eneste på Sjælland. (Der vil stå ved det.)

Jeg bor i Helsingør.

Jeg har ingen ambition om et bestemt Arduino-projekt, men har en nogle idéer om hvad jeg kunne tænke mig at prøve at lave.

carstenj

Hej endnu en Dansker i det jyske. jeg holder til i Sønderborg og faldt over Arduino på Youtube som ser ud til at løse mange af mine problemer. :)

Mit board er købt hos Let-elektronik, men pga den sne var har er det ikke kommet endnu, men skulle komme imorgen.

sandsound

Endnu en fra sjælland  :o

Har rodet en del med MIDI-styring og har lige købt min første Arduino hos let-elektronik.dk
Sproget bliver nok den største udfordring, da jeg mest har lavet web-relateret programering og et par enkelte PythonGTK programmer.

Håber at bygge en komplet drum-brain til mit el-trommesæt da de eksisterende modeller er for mangelfulde. Om jeg kan gøre det bedre, ja det vil tiden jo vise :-) men jeg håber da at lære en masse spændende nye ting undervejs.

~/sandie

Go Up