Pages: [1]   Go Down
Author Topic: Does the board save the code when turned off  (Read 746 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
0
Newbie
*
Arduino rocks
View Profile
 Bigger Bigger  Smaller Smaller  Reset Reset

I'm new to arduino and I just got a Uno for myself. Everything works fine on it but I do have a question. When I upload a sketch on the board and then I turned the board off, does the sketch still live in the board or it gets erased? I tried the blink code and it worked, then I unplugged the USB and plug it back on again, the LED doesn't blink. I thought the board was supposed to remember the code, so when I turn the board on it should blink the LED. Can someone help me with it? Much appreciated.

'round the world...
Faraday Member
**
View Profile

The board keeps the program you downloaded after you turned it off.

Why it doesn't work... I have no idea, but I'd try to open arduino environment and open the serial window. Don't download anything new, just open the serial window.
See if any of these steps starts up the Arduino.

Eu não sou o teu criado. Se respondo no fórum é para ajudar todos mediante a minha disponibilidade e disposição. Responder por mensagem pessoal iria contra o propósito do fórum e por isso evito-o.
Se realmente pretendes que eu te ajude por mensagem pessoal, então podemos chegar a um acordo e contrato onde me pagas pela ajuda que eu fornecer e poderás então definir os termos de confidencialidade do meu serviço. De forma contrária toda e qualquer ajuda que eu der tem de ser visível a todos os participantes do fórum (será boa ideia, veres o significado da palavra fórum).
Nota também que eu não me responsabilizo por parvoíces escritas neste espaço pelo que se vais seguir algo dito por mim, entende que o farás por tua conta e risco.

Dito isto, mensagens pessoais só se forem pessoais, ou seja, se já interagimos de alguma forma no passado ou se me pretendes convidar para uma churrascada com cerveja (paga por ti, obviamente).

Florida
Sr. Member
hookedup!
View Profile

You say you uploaded code.  Have you tried to upload again?  

If so, did it work again until unplugged and plugged back in?
If not, can you post what you uploaded? (just blink)?

Cumming, GA
Edison Member
*
Ultimate DIY: Arduino
View Profile

try something OTHER than blink... like "communications" ASCII table dump sketch.

Pages: [1]   Go Up
Jump to: