Pages: [1]   Go Down
Author Topic: Se borra el programa de la Arduino (severino)  (Read 1660 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Mar del Plata Argentina
Newbie
*
Arduino Argentina
View Profile
 Bigger Bigger  Smaller Smaller  Reset Reset

Tengo una placa con el boceto cargado para comandar dos servos con un joystick y cuando le doy alimentacion algunas veces, parece borrarse o corromperse el programa cargado. ya no se que pueda ser.
la placa tiene montada una placa para las conecciones y tambien tiene dos relay para encender los servos luego que la arduino comience a correr, tambien tiene una fuente con su refgulador 7805 para alimentar los servos y no exigir al reguladoir de la arduino.
suele funcionar una ves cargado el programa desde la IDE pero algunas veces se me borra al encenderlo, directamente no corre el programa y debo cargar de nuevo el sketch.

Quiero saber si es un problema con la tension (algun pico de tension) esta alimentado con una bateria de 12 voltios de gel, se que el regulador admite hasta 30V, estoy dentro de ese rango.
además la placa esta dentro de una caja estanca (ya que esto esta dentro de un bote y este sistema comanda un motor fuera de borda).

¿es habitual que se borre el programa?

¿se ha sabido que esto pasara a alguno de los usuarios? y ¿cual puede ser el problema?<br>
pense en poner un acpacitor en serie y otro en paralelo a la entrada de la alimentacion y asi atenuar los picos, si eso fuera.
agradecere la ayuda para solucionar este desperfecto.

I have a plaque with the sketch uploaded to command two servos with a joystick and when I feed him sometimes seems erased or corrupted the program loaded. you can no longer be.
plate is mounted a plate connections and also has two relay to light after the arduino servo starts to run, also has a fountain with its refgulador 7805 to power the servos and do not require the reguladoir the arduino.
see generally run a program loaded from the IDE but sometimes it deleted when you turn me directly not I run the program and reloading your sketch.

I want to know if it is a problem with the tension (some peak tension) is powered by a battery of 12 volt gel is that the regulator supports up to 30V, I'm within that range.
well plate is sealed inside a box (as this is in a boat and the system commands an outboard).

Is it usual to remove the program?

Have you known this to happen to any of the users? and what could be the problem? <br>
acpacitor thought to put a serial and a parallel to the entry of food, and so attenuate the peak, if that.
appreciate the help to fix this flaw.

/me
« Last Edit: May 30, 2010, 03:25:04 pm by favio-mdp » Logged

Seattle, WA USA
Brattain Member
Seattle, WA USA
View Profile

Is this spam? If not, you have posted it in the wrong forum. You'll get better answers if you post it in the correct forum.

Mar del Plata Argentina
Newbie
*
Arduino Argentina
View Profile

I was wrong to publish.
do not know how to delete this post

0
Newbie
*
Arduino rocks