Go Down

Topic: Duda , por mi fascinación , sistema arduino Doubt, for my fascination, arduino  (Read 151 times) previous topic - next topic

scaremuch

Ante todo , 1º quiero saludar a al foro arduino.
Me fascina la electrónica , aunque mi oficio es instalador eléctrico, desde que existe internet ,
he programado , poco con eeprom , pic , atmel , pero no consigo entender...
Me explico , tengo una una idea ya construida , con desechos de enseres , la idea , un punto luminoso potente y portátil , la fuente baterias , el circuito que controla el punto luminoso , es accionado por un
pulsador , y manualmente controlo el morse , me basta con S.O.S , he leido un tutorial , que creo que he entendido , pero lo que no entiendo que para que me funciona de forma automática , el arduino se queda como parte de la instalación , no se , si en cada idea tengo que comprar un arduino , pues menudo , la tontería me sale cara , al no ser  , que pueda construirlo con un pequeño accesorío que cumpla la idea
... ---... (s.o.s) , automáticamente ,hasta que se termine la batería.
Entiendo que un pequeño motor de c.c  , capaz de mover una bicicleta , lo deje , la idea merece la pena.
Gracias por intentar y leer post.

First of all, 1st I want to say hello to the Arduino forum.
I am fascinated by electronics, although my job is electrical installer, since the internet exists,
I have programmed, little with eeprom, pic, atmel, but I can not understand ...
Let me explain, I have an idea already built, with waste equipment, the idea, a bright and portable light, the battery source, the circuit that controls the bright spot, is powered by a
pushbutton, and manually I control the morse, I'm enough with SOS, I've read a tutorial, which I think I understood, but what I do not understand is that for me to work automatically, the arduino remains as part of the installation, I do not know , if in each idea I have to buy an arduino, because often, the nonsense I get face, not being, I can build it with a small accessory that meets the idea
... --- ... (s.o.s), automatically, until the battery is finished.
I understand that a small c.c motor, capable of moving a bicycle, leaves it, the idea is worth it.
Thanks for trying and reading post

Go Up