Go Down

Topic: programmeren van een programma (Read 505 times) previous topic - next topic

MBeugen111

hallo mensen,

het onderstaande programma moet ik maken voor school alleen kom is er zelf niet uit. zou iemand het alsjeblief voor willen doen want het is heel belangrijk.
er zit wel een voorwaarde aan : er moet switch case worden gebruikt in de preset en in de void loop.

De lamp (RGB led) moet drie voorgeprogrammeerde kleuren bevatten: Geel, Cyaan en Magenta.
Met Knop 2 moet je de verschillende kleuren kunnen selecteren, eerst geel, dan cyaan, dan magenta, dan weer geel, enzovoort
Met Knop 1 moet je op elk moment je preset kunnen onderbreken en een nieuwe functionaliteit kunnen kiezen
Hint: Om de (PWM) waarden te vinden die je voor deze opdracht naar de RGB led moet sturen kan je gebruik maken van programma's als Microsoft paint (of op internet zoeken)

nicoverduin

Zal wel aan mij liggen, maar is het niet de bedoeling dat jij iets opzet en als je er dan niet komt vraagt waarom er iets fout gaat. Het schijnt dat je daar voor op school zit....
Met vriendelijke groet / kindest regards
Nico Verduin
www.verelec.nl
Do not PM me for personal consultancy unless you are willing to pay for it.

MAS3

Hoi MBeugen111, welkom.

Ik snap je vraag niet.
Maar ik denk dat jij de opdracht niet begrijpt.
Want met wat je hier communiceert, kan niemand jouw opdracht maken.
Niet dat ik er ook maar misschien over zou denken jouw huiswerk te gaan doen hoor, begrijp me niet verkeerd.
Jij schijnt er van uit te gaan dat wij weten wat jouw preset inhoudt, maar ik heb geen idee.
En welke functionaliteiten zitten er allemaal in dat programma van je ?
Ik zie hier maar 1 niet al te ingewikkelde opdracht en ook maar 1 functie.

Lees de welkomst thread hier in het Nederlandstalige gedeelte eens door voor wat beginnerstips zou ik zeggen.
Have a look at "blink without delay".
Did you connect the grounds ?
Je kunt hier ook in het Nederlands terecht: http://arduino.cc/forum/index.php/board,77.0.html

shooter

je hebt dus drie cases, met in ieder dus drie waarden voor de R,G en B.
je start uiteraard in case 10
als je dan op een knop 2 drukt dan wordt de case dus 20 enzovoort.
laat er een paar getallen tussen dan kun je altijd er iets tussen doen.
als je op knop 1 drukt dan spring je naar een andere case bijvoorbeeld 100
en daar moet je dus weer iets instellen.

Code: [Select]

switch waarde
case 10:
R=101;
G=234;
B=76;
break
case 20:
R=150;
G=56;
B=255;
break
}
zet kleur(R,G,B)

laat eens zien wat je al gemaakt hebt, dan geven we daar wel commentaar op, het is toch echt de bedoeling dat je zelf iets bedenkt,
Wel prima dat je hier vraagt, maar jij zult het zelf moeten kunnen op het examen

paul deelen
shooter@home.nl
making controls with codesys PLC and arduino

Go Up