Pages: [1]   Go Down
Author Topic: Has anyone tried any of these ICSPs?  (Read 436 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
'round the world...
Faraday Member
**
View Profile
 Bigger Bigger  Smaller Smaller  Reset Reset

Hello,

I was currently browsing through eBay and I found these:

http://cgi.ebay.co.uk/NEW-Mini-ATMEL-AVR-ATMEGA-STK500-USB-Programmer-ISP-/350453829435?pt=UK_BOI_Electrical_Components_Supplies_ET&hash=item5198ad0f3b

and

http://cgi.ebay.co.uk/USB-ISP-Programmer-ATMEL-AVR-ATMega-ATTiny-51-Board-/270730131840?pt=BI_Electrical_Equipment_Tools&hash=item3f08c5f980

has anyone tried any of these?
Do they work with AVRDude?

I remember when the AVRISP from ATMEL was pretty expensive... but at this price, it kinda makes it worth to invest in one. Although, if the cheaper one works with AVRDude, it would be just as good, especially since I don't like using Windows. :/

Eu não sou o teu criado. Se respondo no fórum é para ajudar todos mediante a minha disponibilidade e disposição. Responder por mensagem pessoal iria contra o propósito do fórum e por isso evito-o.
Se realmente pretendes que eu te ajude por mensagem pessoal, então podemos chegar a um acordo e contrato onde me pagas pela ajuda que eu fornecer e poderás então definir os termos de confidencialidade do meu serviço. De forma contrária toda e qualquer ajuda que eu der tem de ser visível a todos os participantes do fórum (será boa ideia, veres o significado da palavra fórum).
Nota também que eu não me responsabilizo por parvoíces escritas neste espaço pelo que se vais seguir algo dito por mim, entende que o farás por tua conta e risco.

Dito isto, mensagens pessoais só se forem pessoais, ou seja, se já interagimos de alguma forma no passado ou se me pretendes convidar para uma churrascada com cerveja (paga por ti, obviamente).

Scotland
God Member
Have you had your Arduino fix today?
View Profile

I have one of these :

http://cgi.ebay.co.uk/USBtiny-ISP-AVR-Atmel-Programmer-Arduino-bootloader-/170609102308?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27b9184de4

Drew.

Drew.
http://www.uk-pcb.co.uk - My UK Based PCB Fab & Assembly Company
Design work undertaken
SMD & Thru-Hole assembly

Left Coast, CA (USA)
Brattain Member
Measurement changes behavior
View Profile

That appears to be a clone of the ADAfruit's USBtiny ICSP programmer. It works with AVRDUDE and also directly supported and runs inside the Arduino IDE for burning bootloaders. I've had my USBtiny programmer for around two years now and it has been 100% reliable for programming the chips used in the arduino platform.

http://www.adafruit.com/index.php?main_page=product_info&cPath=16&products_id=46

Lefty

'round the world...
Faraday Member
**
View Profile

I'm using a Mac, so the AVR Studio won't be a decising factor. But I would like to be able to use the ICSP in several chips and not just the Arduino ones... although there are Arduino versions for the most interesting chips in the AVR range. :S

Did anyone try the first one with a mac and AVRDude? Could it also be used to send the application to a chip with bootloader?
Any experience with this, anyone?

Thanks for the replies.

Eu não sou o teu criado. Se respondo no fórum é para ajudar todos mediante a minha disponibilidade e disposição. Responder por mensagem pessoal iria contra o propósito do fórum e por isso evito-o.
Se realmente pretendes que eu te ajude por mensagem pessoal, então podemos chegar a um acordo e contrato onde me pagas pela ajuda que eu fornecer e poderás então definir os termos de confidencialidade do meu serviço. De forma contrária toda e qualquer ajuda que eu der tem de ser visível a todos os participantes do fórum (será boa ideia, veres o significado da palavra fórum).
Nota também que eu não me responsabilizo por parvoíces escritas neste espaço pelo que se vais seguir algo dito por mim, entende que o farás por tua conta e risco.

Dito isto, mensagens pessoais só se forem pessoais, ou seja, se já interagimos de alguma forma no passado ou se me pretendes convidar para uma churrascada com cerveja (paga por ti, obviamente).

Left Coast, CA (USA)
Brattain Member
Measurement changes behavior
View Profile

But I would like to be able to use the ICSP in several chips and not just the Arduino ones... although there are Arduino versions for the most interesting chips in the AVR range. :S

AVRDUDE and it's associated avrdude.conf file and what version number of AVRDUDE used is what defines which AVR chips a ICSP programmer can support, and which programmers are supported.

Lefty

Pages: [1]   Go Up
Jump to: