Go Down

Topic: S1-A1 knop -> MFS.write (Read 249 times) previous topic - next topic

jorawesome

Ik ben sinds kort begonnen met een Arduino Uno en aangezien de omgeving van een Arduino compleet nieuw voor mij is, ervaar ik al moeite met het onderstaande.

Mijn bedoeling is namelijk om - vrij simpel - de tekst "HI" weer te geven zodra de knop S1-A1 ingedrukt is. 
Na wat zoekwerk heb ik de onderstaande code geproduceerd. De code kan zonder fouten gecompileerd worden, maar vervolgens geeft het indrukken van de knop niet het gewenste effect; er gebeurt namelijk niets.

Code: [Select]
#include <MultiFuncShield.h>

void setup ()
{}
void loop()
{
MFS.initialize();

if (BUTTON_1_PRESSED)
  {
    MFS.write("HI");
  }
}

Alvast bedankt voor het meedenken! 

Jantje

Het lijkt me raar dat
Code: [Select]
MFS.initialize();
in loop staat
Do not PM me a question unless you are prepared to pay for consultancy.
Nederlandse sectie - http://arduino.cc/forum/index.php/board,77.0.html -

nicoverduin

Ik zou dit eens lezen. Daar staat in hoe je een button moet lezen : https://www.mpja.com/download/hackatronics-arduino-multi-function-shield.pdf
Met vriendelijke groet / kindest regards
Nico Verduin
www.verelec.nl
Do not PM me for personal consultancy unless you are willing to pay for it.

MAS3

Hoi, en welkom.

Ik weet dat er best wat mensen zijn die heel gecharmeerd zijn van libraries.
Want dankzij zulke libraries kun je complexe zaken (zoals het aansturen van een display) een stuk eenvoudiger maken.
En dus maak je met die dingen bouwblokken, waarmee je modulair kunt gaan werken.

Maar je kunt daar ook wel in doorslaan.
Bijvoorbeeld door libraries te gaan gebruiken voor zaken die helemaal niet gecompliceerd zijn.
En daardoor word  de toepassing van de library complexer dan de handeling die je eigenlijk wil doen.
Het gebruiken van deze bouwblokken voor niet complexe zaken frustreert dan.
En je gaat er weinig van leren, want als die &$%*! library niet werkt, ben je klaar.

Een knopje uitlezen is niet een erg gecompliceerde zaak.
Als je net begonnen bent, lijkt het me veel beter als je zou uitvinden hoe je dit kunt doen zonder die library.
Want dan leer je iets dat je later veelvuldig zal kunnen toepassen.
Nu moet je ineens leren omgaan met die library en een of ander ding genaamd multi function shield, whatever that may be.
Niet iedereen gebruikt dat.
En misschien moet je dan dat eerste woord als laatste in die laatste zin hier boven hebben.

Verder, heb je al geprobeerd om ├╝berhaupt iets op dat display dat op dat shield zit weer te geven, dus zonder dat dat afhankelijk is van een andere variabele zoals de drukknop ?
Moet je wel een write doen en niet een print bijvoorbeeld (ik heb werkelijk geen idee) ?
Have a look at "blink without delay".
Did you connect the grounds ?
Je kunt hier ook in het Nederlands terecht: http://arduino.cc/forum/index.php/board,77.0.html

shooter

de mannen hebben gelijk, je zult voor je MFS dus de handleiding moeten lezen.
het is een mooi ding dat wel, maar komt met een gebruiksaanwijzing, door de vele functies die op het bordje zitten.
een simpele ingang is dus een heel verhaal.

paul deelen
shooter@home.nl
making controls with codesys PLC and arduino

Go Up