Pages: [1]   Go Down
Author Topic: AC Power?  (Read 477 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Newbie
*
View Profile
 Bigger Bigger  Smaller Smaller  Reset Reset

I have a ac adapter (sorry blurry images) and would like to know if it will work with the arduino UNO. It is from a wireless camera kit. It says it outputs: 8v   500mA

Is it safe to plug into arduino UNO?

* DSC03554.JPG (1105.62 KB, 2304x1728 - viewed 13 times.)

Massachusetts, USA
Tesla Member
View Profile

The polarity is correct (center pin +) and the voltage is good.  I can't really read the symbol to the right of the voltage.  If the output is 8V DC it should work fine.  If it's not DC that might be a problem.  If you know someone with an oscilloscope you can check it.

Send Bitcoin tips to: 1L3CTDoTgrXNA5WyF77uWqt4gUdye9mezN
Send Litecoin tips to : LVtpaq6JgJAZwvnVq3ftVeHafWkcpmuR1e

Newbie
*
View Profile

It should be DC current because it plugs into a wireless camera which I also can power with a 9v battery. So it should work right? I'll want to use the 9v adapter too with the arduino which plugs into the same thing as the adapter in the picture.

'round the world...
Faraday Member
**
View Profile

In the picture I can see this
                -----
Output: 8V - - -

So if you have a full line and a dotted line underneath, it is DC.

Still, and so you don't mess up like a friend of mine did, I'd at least put a multimeter to see the output of that power supply. Chances are that you are not going to see 8V (it's almost guaranteed, actually), but if you can get some cheap electronics... say a few LEDs, or even just a resistance of 500 Ohm or so and measure the voltage with load applied, it is a far better assessment of how good the power supply is.

Still, since it is rated at 8V you have a good buffer for deviations up to the 12 or 15V recommended power for the Arduino.

Eu não sou o teu criado. Se respondo no fórum é para ajudar todos mediante a minha disponibilidade e disposição. Responder por mensagem pessoal iria contra o propósito do fórum e por isso evito-o.
Se realmente pretendes que eu te ajude por mensagem pessoal, então podemos chegar a um acordo e contrato onde me pagas pela ajuda que eu fornecer e poderás então definir os termos de confidencialidade do meu serviço. De forma contrária toda e qualquer ajuda que eu der tem de ser visível a todos os participantes do fórum (será boa ideia, veres o significado da palavra fórum).
Nota também que eu não me responsabilizo por parvoíces escritas neste espaço pelo que se vais seguir algo dito por mim, entende que o farás por tua conta e risco.

Dito isto, mensagens pessoais só se forem pessoais, ou seja, se já interagimos de alguma forma no passado ou se me pretendes convidar para uma churrascada com cerveja (paga por ti, obviamente).

Pages: [1]   Go Up
Jump to: