Pages: [1]   Go Down
Author Topic: Can the arduino bootloader be applied to any avr?  (Read 548 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Newbie
*
View Profile
 Bigger Bigger  Smaller Smaller  Reset Reset

I just got a new reflow station yesterday so I started playing with it and harvesting parts and I just noticed that in my bounty I got an atmega64. I'm kind of a noob so I was just curious if I could use my little sisters duemilanove as an isp to flash the chip? Would it work the same way as in the arduino isp tutorial? Thanks a bunch, and I guess also hello since this is my first post on the forum.

Global Moderator
Dallas
Shannon Member
View Profile

I just got a new reflow station yesterday so I started playing with it and harvesting parts and I just noticed that in my bounty I got an atmega64. I'm kind of a noob so I was just curious if I could use my little sisters duemilanove as an isp to flash the chip?

http://www.atmel.com/dyn/products/product_parameters.asp?category_id=163&family_id=607&subfamily_id=760&part_id=2016&ListAllAttributes=1
ISP: Yes

Looks like it.

Would it work the same way as in the arduino isp tutorial?

Yes.  You just have to connect to the correct pins (SCK, MOSI, MISO, RESET) and hope that ISP has not been disabled.  If ISP has been disabled, you may be able to enable it with "high voltage programming".  If it's like the ATmega328, initially it will have to have similar clocking to what it had before the harvest.

Thanks a bunch, and I guess also hello since this is my first post on the forum.

Hello, welcome, good luck, and let us know if you get it working.

'round the world...
Faraday Member
**
View Profile

If ISP has been disabled, you may be able to enable it with "high voltage programming". 

Not so sure you can do that to the Lock bits though... And if those are set, then you can't do much in terms of re-programming it. But give it a try.

It is possible to use the arduino bootloader on the ATmega64, I think it is in the same series as the original Arduino (ATmega8) chip, so changing the bootloader should be fairly easy for that. smiley

Eu não sou o teu criado. Se respondo no fórum é para ajudar todos mediante a minha disponibilidade e disposição. Responder por mensagem pessoal iria contra o propósito do fórum e por isso evito-o.
Se realmente pretendes que eu te ajude por mensagem pessoal, então podemos chegar a um acordo e contrato onde me pagas pela ajuda que eu fornecer e poderás então definir os termos de confidencialidade do meu serviço. De forma contrária toda e qualquer ajuda que eu der tem de ser visível a todos os participantes do fórum (será boa ideia, veres o significado da palavra fórum).
Nota também que eu não me responsabilizo por parvoíces escritas neste espaço pelo que se vais seguir algo dito por mim, entende que o farás por tua conta e risco.

Dito isto, mensagens pessoais só se forem pessoais, ou seja, se já interagimos de alguma forma no passado ou se me pretendes convidar para uma churrascada com cerveja (paga por ti, obviamente).

Pages: [1]   Go Up
Jump to: