Pages: [1]   Go Down
Author Topic: ATmega1280 at 8MHz/3.3v  (Read 565 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Newbie
*
View Profile
 Bigger Bigger  Smaller Smaller  Reset Reset

I am working on a project where I will be implementing the Ethernet shield over SPI and 2 UART connections. Would there be a problem running this at 8MHz?  How would this be done?  Any help would be appreciated.

Thank you,
Joseph

Seattle, WA USA
Brattain Member
Seattle, WA USA
View Profile

Why do you want to run at 8MHz?

'round the world...
Faraday Member
**
View Profile

Because he wants to power it at 3,3V... It's pretty clear in the first or second page of the datasheet.

The question is, how are you going to change the frequency of the clock? The next has to do with the bootloader. I'm not quite sure how that would affect it... Either you'd need to burn a new bootloader, or upload the code at a different baud rate. But considering the current high speed, it might e tricky to get it done. 

You'll probably have to change the code makefiles to get the SPI and UART frequencies accurate in Arduino. Maybe by adding a different profile for your board.

Eu não sou o teu criado. Se respondo no fórum é para ajudar todos mediante a minha disponibilidade e disposição. Responder por mensagem pessoal iria contra o propósito do fórum e por isso evito-o.
Se realmente pretendes que eu te ajude por mensagem pessoal, então podemos chegar a um acordo e contrato onde me pagas pela ajuda que eu fornecer e poderás então definir os termos de confidencialidade do meu serviço. De forma contrária toda e qualquer ajuda que eu der tem de ser visível a todos os participantes do fórum (será boa ideia, veres o significado da palavra fórum).
Nota também que eu não me responsabilizo por parvoíces escritas neste espaço pelo que se vais seguir algo dito por mim, entende que o farás por tua conta e risco.

Dito isto, mensagens pessoais só se forem pessoais, ou seja, se já interagimos de alguma forma no passado ou se me pretendes convidar para uma churrascada com cerveja (paga por ti, obviamente).

Newbie
*
View Profile

Yes, bubulindo is correct.  I want to be able to power the microcontroller at 3.3 V.  Has anyone had any experience with this?  The frequency of the clock will be changed by using an 8 MHz crystal.  This will be a standalone application, not an Arduino Mega board.  The bootloader is what I am concerned about.  How will it affect my SPI and UART frequencies, and how difficult is it to change the settings to get this to work correctly.  Processing speed isn't the concern, but the porting of 16 MHz code to 8 MHz code is.  I am in the design stage and need to know quickly if I have to try to make a 5 V power rail, but it would require redesign to do so.  I am avoiding the redesign if possible.  Any suggestions?

'round the world...
Faraday Member
**
View Profile

Like I said, regarding the user program, it is a matter of changing the Makefile to use the correct clock.

But the bootloader is where I have my doubts also. :\

Eu não sou o teu criado. Se respondo no fórum é para ajudar todos mediante a minha disponibilidade e disposição. Responder por mensagem pessoal iria contra o propósito do fórum e por isso evito-o.
Se realmente pretendes que eu te ajude por mensagem pessoal, então podemos chegar a um acordo e contrato onde me pagas pela ajuda que eu fornecer e poderás então definir os termos de confidencialidade do meu serviço. De forma contrária toda e qualquer ajuda que eu der tem de ser visível a todos os participantes do fórum (será boa ideia, veres o significado da palavra fórum).
Nota também que eu não me responsabilizo por parvoíces escritas neste espaço pelo que se vais seguir algo dito por mim, entende que o farás por tua conta e risco.

Dito isto, mensagens pessoais só se forem pessoais, ou seja, se já interagimos de alguma forma no passado ou se me pretendes convidar para uma churrascada com cerveja (paga por ti, obviamente).

Pages: [1]   Go Up
Jump to: