Go Down

Topic: Cameras Wireless (Read 724 times) previous topic - next topic

mUniKeS

Muy buenas,

Soy nuevo en esto del hardware y puede parecer un tanto estupido lo que pregunto.
Mi idea es conectar a la placa Arduino un sensor de Ultrasonidos u otro para que detecte movimiento y comience a visualizar 4 o más cámaras (de calidad 640x480) en una TV. Se que con un PC, una capturadora de 4 cámaras (USB o BT878) y motion (programa GNU/linux) lo puedo hacer, pero me gustaría hacerlo más portable, más autonomo y más barato. Yo de momento se que puedo conectar un sensor de movimiento y programarle algo para que lo ejecute. Mi preguntas son las siguiente, ¿puedo procesar los cuatros flujos de entrada y mostrar la salida en una TV o es mucho peso para el Arduino?, y ¿podria meter un mando a distancia que me cambie el flujo de entrada?. Lo siento si soy poco especifico en mis preguntas, es por mi total desconocimiento.

Un saludo y gracias de antemano.

----------------------

Hello,

I am new in this of hardware and electronic, sorry  if I tell nonsense.
My idea is to connect Arduino to ultrasonic or another sensor to detect motion and start to watch 4 or more cameras (quality 640x480) on a TV. I could do this with a computer, a video capture of 4 cameras (USB or BT878) and motion (GNU/Linux program), but I would make it more portable, more autonomous and cheaper. Right now, I know I can connect a motion sensor and program something to run it. My questions are as follows, Can I process four input streams and display the output on a TV or much weight for the Arduino?, and could I put a remote control (infrared) that I change the input stream?. Sorry if I am not very specific in my questions, it's for my ignorance.

Thanks and sorry for my English.

robtillaart

Tu Inglés es mejor que mi español:) (gracias por proporcionar la traducción)

Un Arduino no puede manejar flujos de video, pero se puede detectar el movimiento y poner las cámaras de encendido / apagado y comenzar una grabadora. Manera más sencilla es utilizar relé para switchin de la cámara y de mas para el video puede que tenga que cortar el encendido / apagado. O utilizar un emisor de infrarrojos.

se refiere,
Rob

---------

YOur English is better than my Spanish :)  (thanks for providing the translation)

An Arduino cannot handle video streams , but it can detect motion and put the cameras on/off and start a recorder. Simplest way is to use relay for switchin the camera on/of but for the video you might need to hack the on/off switch.

regards,
Rob
Rob Tillaart

Nederlandse sectie - http://arduino.cc/forum/index.php/board,77.0.html -
(Please do not PM for private consultancy)

mUniKeS

Thanks for answering so fast, Rob.

If I want is to detect a person when she/he sits to watch TV, what kind of sensor you advise me?

Thank you very much.
I think that your spanish is pretty good, ;).

==========================

Gracias por responderme tan rápido, Bob.

Si lo que quiero es detectar a una persona cuando se sienta a ver la tele, ¿qué tipo de sensor me aconsejas?

Muchas gracias.
Creo que tu español es bastante bueno, ;).

AWOL

If I want is to detect a person when she/he sits to watch TV, what kind of sensor you advise me?

Load cell?
Pressure switch?
"Pete, it's a fool looks for logic in the chambers of the human heart." Ulysses Everett McGill.
Do not send technical questions via personal messaging - they will be ignored.

mUniKeS

Thanks for answering so fast, AWOL.

Go Up