Pages: [1]   Go Down
Author Topic: Alternative chip other than the ATMega8 or 168  (Read 1581 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Philippines
Newbie
*
View Profile
 Bigger Bigger  Smaller Smaller  Reset Reset

I'm trying to build the Arduino Single-Sided Serial Board from scratch. Now, first thing I noticed is the chip used, either the ATMega8 or ATMega168, regarding in my current location the place where I live the chips is not in any way available. Is there any other chips that works, functions and is compatible with the circuit?

Massachusetts, USA
Tesla Member
View Profile

The ATmega328 and ATmega328P will also work (and have twice the memory as the ATmega168).

Send Bitcoin tips to: 1L3CTDoTgrXNA5WyF77uWqt4gUdye9mezN
Send Litecoin tips to : LVtpaq6JgJAZwvnVq3ftVeHafWkcpmuR1e

Philippines
Newbie
*
View Profile

The ATmega328 and ATmega328P will also work (and have twice the memory as the ATmega168).

how about other chips other than the ATMega chips? Because I can't find any chips that is ATMega so I was wondering is there any similar chip that I can use as an alternative

Portugal
God Member
View Profile

Atmegas are micro-controllers made by Atmel, so no, there is no other chip that can be equal to it, because they are proprietary technology by Atmel and no one besides Atmel fabricates them

'round the world...
Faraday Member
**
View Profile

Can you find AT90S chips (made by atmel)? I'm not sure they are pin compatible, but they are ATMEL chips and have the AVR GCC support for them. If you're looking for the bare chips, chances are you can program them, so it doesn't quite matter if they are ATmega or not.

@Senso, AVR chips aren't easily available everywhere... if it hadn't been for the Arduino, you'd probably still be "robbed" every time you wanted an AVR in Portugal.

Eu não sou o teu criado. Se respondo no fórum é para ajudar todos mediante a minha disponibilidade e disposição. Responder por mensagem pessoal iria contra o propósito do fórum e por isso evito-o.
Se realmente pretendes que eu te ajude por mensagem pessoal, então podemos chegar a um acordo e contrato onde me pagas pela ajuda que eu fornecer e poderás então definir os termos de confidencialidade do meu serviço. De forma contrária toda e qualquer ajuda que eu der tem de ser visível a todos os participantes do fórum (será boa ideia, veres o significado da palavra fórum).
Nota também que eu não me responsabilizo por parvoíces escritas neste espaço pelo que se vais seguir algo dito por mim, entende que o farás por tua conta e risco.

Dito isto, mensagens pessoais só se forem pessoais, ou seja, se já interagimos de alguma forma no passado ou se me pretendes convidar para uma churrascada com cerveja (paga por ti, obviamente).

SF Bay Area (USA)
Tesla Member
Strongly opinionated, but not official!
View Profile

A couple people from the Philippines have managed to build Arduino systems.  Maybe they can point you at their sources.  Search the forums for "Philippines."

Philippines
Newbie
*
View Profile

Can you find AT90S chips (made by atmel)? I'm not sure they are pin compatible, but they are ATMEL chips and have the AVR GCC support for them. If you're looking for the bare chips, chances are you can program them, so it doesn't quite matter if they are ATmega or not.

@Senso, AVR chips aren't easily available everywhere... if it hadn't been for the Arduino, you'd probably still be "robbed" every time you wanted an AVR in Portugal.

I will try to find that chip. So I can assume any chip made by atmel can be used as a replacement for the atmega8 and 168?

A couple people from the Philippines have managed to build Arduino systems.  Maybe they can point you at their sources.  Search the forums for "Philippines."

I have searched it and I found someone that might help me. I never thought of that idea. Thanks

SF Bay Area (USA)
Tesla Member
Strongly opinionated, but not official!
View Profile

I can assume any chip made by atmel can be used as a replacement for the atmega8 and 168?
Well, no.  Almost any "8bit AVR" will be supported by the underlying tools that are used by the Arduino IDE, but only a few are immediately compatible with the Arduino SW.  Given the nature of your questions, you should probably put your efforts into finding a mega8, 168, or 328, rather than trying to figure out how to make some other chip work...

Massachusetts, USA
Tesla Member
View Profile

http://www.ebay.ph/

No local sources of Arduino but plenty of choices for places that ship to the Philippines.

Send Bitcoin tips to: 1L3CTDoTgrXNA5WyF77uWqt4gUdye9mezN
Send Litecoin tips to : LVtpaq6JgJAZwvnVq3ftVeHafWkcpmuR1e

Portugal
God Member
View Profile

Portugues disfarçado?

Philippines
Newbie
*
View Profile

Well, no.  Almost any "8bit AVR" will be supported by the underlying tools that are used by the Arduino IDE, but only a few are immediately compatible with the Arduino SW.  Given the nature of your questions, you should probably put your efforts into finding a mega8, 168, or 328, rather than trying to figure out how to make some other chip work...

Yah, I was just thinking for other options if ever I will never find the specific chips being used.

http://www.ebay.ph/

No local sources of Arduino but plenty of choices for places that ship to the Philippines.

I have found sources outside of my country but it will be a little bit troublesome just to wait 2 weeks max for the shipment to arrive.

'round the world...
Faraday Member
**
View Profile

Portugues disfarçado?

LOL, sim. É mais Português esquecido (de meter o país no perfil). LOLOL

Eu não sou o teu criado. Se respondo no fórum é para ajudar todos mediante a minha disponibilidade e disposição. Responder por mensagem pessoal iria contra o propósito do fórum e por isso evito-o.
Se realmente pretendes que eu te ajude por mensagem pessoal, então podemos chegar a um acordo e contrato onde me pagas pela ajuda que eu fornecer e poderás então definir os termos de confidencialidade do meu serviço. De forma contrária toda e qualquer ajuda que eu der tem de ser visível a todos os participantes do fórum (será boa ideia, veres o significado da palavra fórum).
Nota também que eu não me responsabilizo por parvoíces escritas neste espaço pelo que se vais seguir algo dito por mim, entende que o farás por tua conta e risco.

Dito isto, mensagens pessoais só se forem pessoais, ou seja, se já interagimos de alguma forma no passado ou se me pretendes convidar para uma churrascada com cerveja (paga por ti, obviamente).

Pages: [1]   Go Up
Jump to: