Pages: 1 [2]   Go Down
Author Topic: Building a function generator  (Read 2752 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
'round the world...
Faraday Member
**
View Profile
 Bigger Bigger  Smaller Smaller  Reset Reset

if you have a mega board, parallel is the way to go! smiley-wink

Eu não sou o teu criado. Se respondo no fórum é para ajudar todos mediante a minha disponibilidade e disposição. Responder por mensagem pessoal iria contra o propósito do fórum e por isso evito-o.
Se realmente pretendes que eu te ajude por mensagem pessoal, então podemos chegar a um acordo e contrato onde me pagas pela ajuda que eu fornecer e poderás então definir os termos de confidencialidade do meu serviço. De forma contrária toda e qualquer ajuda que eu der tem de ser visível a todos os participantes do fórum (será boa ideia, veres o significado da palavra fórum).
Nota também que eu não me responsabilizo por parvoíces escritas neste espaço pelo que se vais seguir algo dito por mim, entende que o farás por tua conta e risco.

Dito isto, mensagens pessoais só se forem pessoais, ou seja, se já interagimos de alguma forma no passado ou se me pretendes convidar para uma churrascada com cerveja (paga por ti, obviamente).

Connecticut
Edison Member
*
RTFD (Datasheet in our case)
View Profile

Not neccesarily. You only need 17 pins for the dac. (using the analog inputs as outs).

Hyperspace
Jr. Member
**
View Profile

I have uno and I also have an extra micro-controller for it, since I'm prone to cook such things.

Never judge a man until you walk a mile in his shoes. But, by that time you're a mile away and you got his shoes, so screw em'

Connecticut
Edison Member
*
View Profile

Tell us when it arrives!

Hyperspace
Jr. Member
**
View Profile

I think I can manage that  smiley-cool

Never judge a man until you walk a mile in his shoes. But, by that time you're a mile away and you got his shoes, so screw em'

'round the world...
Faraday Member
**
View Profile

Not neccesarily. You only need 17 pins for the dac. (using the analog inputs as outs).

Yes... if you want to use up all the pins in the arduino. That kinda makes it a bit limited. Say you wanted a function generator that could work without being connected to the computer.

My comment was also referring the possibility of using the external memory bus. With which you could put in a bit more RAM/FLASH/EEPROM and have even crazier waveforms going on, that is if you create them using tables.

I wouldn't go for that though... most of the functions on the function generator can be programmed as a proper time-based function, that would make it far more flexible with better results, although it would be a bit tricky to implement.

Eu não sou o teu criado. Se respondo no fórum é para ajudar todos mediante a minha disponibilidade e disposição. Responder por mensagem pessoal iria contra o propósito do fórum e por isso evito-o.
Se realmente pretendes que eu te ajude por mensagem pessoal, então podemos chegar a um acordo e contrato onde me pagas pela ajuda que eu fornecer e poderás então definir os termos de confidencialidade do meu serviço. De forma contrária toda e qualquer ajuda que eu der tem de ser visível a todos os participantes do fórum (será boa ideia, veres o significado da palavra fórum).
Nota também que eu não me responsabilizo por parvoíces escritas neste espaço pelo que se vais seguir algo dito por mim, entende que o farás por tua conta e risco.

Dito isto, mensagens pessoais só se forem pessoais, ou seja, se já interagimos de alguma forma no passado ou se me pretendes convidar para uma churrascada com cerveja (paga por ti, obviamente).

Connecticut
Edison Member
*
View Profile

True. Then you may want a mega.

London, GB
Sr. Member
Nothing works.
View Profile