Go Down

Topic: wireless options ? (Read 515 times) previous topic - next topic

MrUmunhum

Hi group,

What wireless options are available for the Arduino? I need a simple and cheap solution for my swarm robots. The cheapest one I have found is http://www.rovingnetworks.com/wifly-gsx.php, it is $40. It is a serial to WiFi.

I would like to find something around $25 each.

Thanks for your time.
William Estrada
Mt Umunhum, CA, USA
HTTP://64.124.13.3 ( Mt-Umunhum-Wireless.net )

johnwasser

What are you trying to communicate and over what distances?  TCP/IP over WiFi is a relatively expensive way to move data.  The XBee modules start at around $22 and can form a mesh network. If all are connecting to a single PC then perhaps Bluetooth would work. ITead Studio has a  Bluetooth serial module for about $16.
Send Bitcoin tips to: 1L3CTDoTgrXNA5WyF77uWqt4gUdye9mezN
Send Litecoin tips to : LVtpaq6JgJAZwvnVq3ftVeHafWkcpmuR1e

bubulindo

look up XRF modules around eBay or through this company ciseco.co.uk.

No, I'm not affiliated with the company, but the price seems unbeatable for RF transmissions. I am yet to test one, so my advice is based on the datasheet and price.
Eu não sou o teu criado. Se respondo no fórum é para ajudar todos mediante a minha disponibilidade e disposição. Responder por mensagem pessoal iria contra o propósito do fórum e por isso evito-o.
Se realmente pretendes que eu te ajude por mensagem pessoal, então podemos chegar a um acordo e contrato onde me pagas pela ajuda que eu fornecer e poderás então definir os termos de confidencialidade do meu serviço. De forma contrária toda e qualquer ajuda que eu der tem de ser visível a todos os participantes do fórum (será boa ideia, veres o significado da palavra fórum).
Nota também que eu não me responsabilizo por parvoíces escritas neste espaço pelo que se vais seguir algo dito por mim, entende que o farás por tua conta e risco.

Dito isto, mensagens pessoais só se forem pessoais, ou seja, se já interagimos de alguma forma no passado ou se me pretendes convidar para uma churrascada com cerveja (paga por ti, obviamente).

PaulS

Keep in mind that you get what you pay for. Cheap RF transceivers do no error checking nor do they verify that the data was received. More expensive (i.e. XBee) transceivers do. XBees are pretty much plug-and-play, after some initial configuration. What is written to the Serial port is broadcast. What is received over the air is put on the Serial port. Nothing at all is required to use them.

Go Up