Pages: [1]   Go Down
Author Topic: this is a noob question  (Read 356 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Full Member
View Profile
 Bigger Bigger  Smaller Smaller  Reset Reset

This is an extremely noob question, but i've been trying to find a circuit that when I push a button it turns a servo 90 degrees. Oh and by the way this is the servo I have http://www.sparkfun.com/products/9347.

'round the world...
Faraday Member
**
View Profile

Giving a good description of your problem in the title will most likely give you a few answers.

Saying what you know and what you have done already might also be a good idea. smiley-wink

Eu não sou o teu criado. Se respondo no fórum é para ajudar todos mediante a minha disponibilidade e disposição. Responder por mensagem pessoal iria contra o propósito do fórum e por isso evito-o.
Se realmente pretendes que eu te ajude por mensagem pessoal, então podemos chegar a um acordo e contrato onde me pagas pela ajuda que eu fornecer e poderás então definir os termos de confidencialidade do meu serviço. De forma contrária toda e qualquer ajuda que eu der tem de ser visível a todos os participantes do fórum (será boa ideia, veres o significado da palavra fórum).
Nota também que eu não me responsabilizo por parvoíces escritas neste espaço pelo que se vais seguir algo dito por mim, entende que o farás por tua conta e risco.

Dito isto, mensagens pessoais só se forem pessoais, ou seja, se já interagimos de alguma forma no passado ou se me pretendes convidar para uma churrascada com cerveja (paga por ti, obviamente).

Left Coast, CA (USA)
Brattain Member
Measurement changes behavior
View Profile

This is an extremely noob question, but i've been trying to find a circuit that when I push a button it turns a servo 90 degrees.

Well you don't really need a circuit if you are planning to use an Arduino. You wire the button to a arduino digital input pin and the servo to a arduino digital output pin. The rest is just your programming to make it do what you wish.

Oh and by the way this is the servo I have http://www.sparkfun.com/products/9347.

That is a problem. You bought a modified 'continous rotation' servo. It really is no longer a servo, it's rather an ex-servo. It can be commanded to rotate at a variable speed in either direction or to stop, but it can no longer be commanded to move a specific amount and stop on it's own. Get a unmodified servo if you want to be able to command it to move to a specific position and stop there.

Pages: [1]   Go Up
Jump to: