Pages: [1]   Go Down
Author Topic: UART over FTDI  (Read 501 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Newbie
*
View Profile
 Bigger Bigger  Smaller Smaller  Reset Reset

Hello!

I want to debug my Arduino Pro Mini with the UART via the FTDI Basic Breakout. Now I have the problem that everytime I plug the USB connector with my pc the microcontroller creates a reset. If I open for example putty for displaying the uart data the microcontroller restarts again. Why?

How could I turn this "reset-feature" off??

Regards
Sebastian

'round the world...
Faraday Member
**
View Profile

Are you connecting the DTR signal as well? Or just the RX and TX lines?

Eu não sou o teu criado. Se respondo no fórum é para ajudar todos mediante a minha disponibilidade e disposição. Responder por mensagem pessoal iria contra o propósito do fórum e por isso evito-o.
Se realmente pretendes que eu te ajude por mensagem pessoal, então podemos chegar a um acordo e contrato onde me pagas pela ajuda que eu fornecer e poderás então definir os termos de confidencialidade do meu serviço. De forma contrária toda e qualquer ajuda que eu der tem de ser visível a todos os participantes do fórum (será boa ideia, veres o significado da palavra fórum).
Nota também que eu não me responsabilizo por parvoíces escritas neste espaço pelo que se vais seguir algo dito por mim, entende que o farás por tua conta e risco.

Dito isto, mensagens pessoais só se forem pessoais, ou seja, se já interagimos de alguma forma no passado ou se me pretendes convidar para uma churrascada com cerveja (paga por ti, obviamente).

Newbie
*
View Profile

I connected all pins of the FTDI Breakout Board (http://www.watterott.com/de/FTDI-Basic-Breakout-5V)
(Schematic: http://www.sparkfun.com/datasheets/DevTools/Arduino/FTDI%20Basic-v21-5V.pdf)
with the Arduino Pro Mini.

Newbie
*
View Profile

Whats the DTR pin doing?

If I disconnect it, the reset after programming flash doesn't work anymore, or not?

Global Moderator
Boston area, metrowest
Brattain Member
Author of "Arduino for Teens". Available for Design & Build services. Now with Unlimited Eagle board sizes!
View Profile

The DTR pin connects via capacitor to the reset line. The IDE causes it to go low to reset the promini to start the download sequence.
You can remove the capacitor on the promini (use a multimeter to ensure you remove the correct part) or remove the DTR pin from your promini header if that is how you connect the FTDI adapter; then you will have to press reset prior to programming (and after as well (?) to start your sketch.

Designing & building electrical circuits for over 25 years. Check out the ATMega1284P based Bobuino and other '328P & '1284P creations & offerings at  www.crossroadsfencing.com/BobuinoRev17.
Arduino for Teens available at Amazon.com.

Pages: [1]   Go Up
Jump to: