Pages: [1]   Go Down
Author Topic: Arduino ISP  (Read 415 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Bay Area
Newbie
*
View Profile
 Bigger Bigger  Smaller Smaller  Reset Reset

Hi,

I have been experimenting with Arduino as ISP. I have an Arduino setup as programmer (following: http://arduino.cc/en/Tutorial/ArduinoISP).

On my target I have a blank Mega8 with following connections (total 6 connections):

ATMEGA8 Pin (Target) - Arduino Pin (programmer)
19 - 13 ----[1k]-----|led>----gnd
18 - 12
17 - 11
1 - RST
7 - +5v
8 - gnd

I have a 3.58MHz resonator connected to the target Mega8 on pin 9 & 10. I have a LED connected on the target micro-controller pin 19 with a 1k resistor to ground.

As a test, when the source arduino is programmed with blink example, the target pin13 LED blinks but if I move the microcontroller from arduino to the target socket, the LED doesn't blink.

Do I need to provide a pull-up for reset on the target? I don't have the pull-up there at the moment.

Thanks.

Chetan Bhargava
www.bhargavaz.us

« Last Edit: August 08, 2011, 02:22:00 am by cbhargava » Logged

'round the world...
Faraday Member
**
View Profile

Reset must be high on the reset pin. Putting an external pull-up won't kill it. You may want to see if the Reset pin in high or low on the chip you want to program.

Eu não sou o teu criado. Se respondo no fórum é para ajudar todos mediante a minha disponibilidade e disposição. Responder por mensagem pessoal iria contra o propósito do fórum e por isso evito-o.
Se realmente pretendes que eu te ajude por mensagem pessoal, então podemos chegar a um acordo e contrato onde me pagas pela ajuda que eu fornecer e poderás então definir os termos de confidencialidade do meu serviço. De forma contrária toda e qualquer ajuda que eu der tem de ser visível a todos os participantes do fórum (será boa ideia, veres o significado da palavra fórum).
Nota também que eu não me responsabilizo por parvoíces escritas neste espaço pelo que se vais seguir algo dito por mim, entende que o farás por tua conta e risco.

Dito isto, mensagens pessoais só se forem pessoais, ou seja, se já interagimos de alguma forma no passado ou se me pretendes convidar para uma churrascada com cerveja (paga por ti, obviamente).

Bay Area
Newbie
*
View Profile

I found the problem to be my resonator on the target board. It all works fine after the replacement.

Thanks.

Chetan

Pages: [1]   Go Up
Jump to: