Pages: 1 2 [3]   Go Down
Author Topic: Problems stitching a few pieces of code together.  (Read 3714 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
'round the world...
Faraday Member
**
View Profile
 Bigger Bigger  Smaller Smaller  Reset Reset

I suppose casting it won't work either.

I still think this behavior is strange. Can you open the virtual wire library and see if they use some compiler directive there that will screw this up? Also, if you're up to it, change all references from uint8_t to char or unsigned char and save the library.

There's nothing else I can think of really. :S

Eu não sou o teu criado. Se respondo no fórum é para ajudar todos mediante a minha disponibilidade e disposição. Responder por mensagem pessoal iria contra o propósito do fórum e por isso evito-o.
Se realmente pretendes que eu te ajude por mensagem pessoal, então podemos chegar a um acordo e contrato onde me pagas pela ajuda que eu fornecer e poderás então definir os termos de confidencialidade do meu serviço. De forma contrária toda e qualquer ajuda que eu der tem de ser visível a todos os participantes do fórum (será boa ideia, veres o significado da palavra fórum).
Nota também que eu não me responsabilizo por parvoíces escritas neste espaço pelo que se vais seguir algo dito por mim, entende que o farás por tua conta e risco.

Dito isto, mensagens pessoais só se forem pessoais, ou seja, se já interagimos de alguma forma no passado ou se me pretendes convidar para uma churrascada com cerveja (paga por ti, obviamente).

Newbie
*
View Profile

if you're up to it, change all references from uint8_t to char or unsigned char and save the library

I was thinking of doing something like this. Would this mean that I wouldn't have to coerce any data types in my sketch?  I'm not too confident in what I'm doing but if I screw something up, I could just download the library again.

Thank you for your help and patience.

'round the world...
Faraday Member
**
View Profile

if you're up to it, change all references from uint8_t to char or unsigned char and save the library

I was thinking of doing something like this. Would this mean that I wouldn't have to coerce any data types in my sketch?  I'm not too confident in what I'm doing but if I screw something up, I could just download the library again.

Thank you for your help and patience.

You can save a copy of your library beforehand.
Then open the library files in a text editor (not the Arduino IDE), and look for the uint8_t and change them. I normally use the Find + Replace function to be sure I take out all of them.

Eu não sou o teu criado. Se respondo no fórum é para ajudar todos mediante a minha disponibilidade e disposição. Responder por mensagem pessoal iria contra o propósito do fórum e por isso evito-o.
Se realmente pretendes que eu te ajude por mensagem pessoal, então podemos chegar a um acordo e contrato onde me pagas pela ajuda que eu fornecer e poderás então definir os termos de confidencialidade do meu serviço. De forma contrária toda e qualquer ajuda que eu der tem de ser visível a todos os participantes do fórum (será boa ideia, veres o significado da palavra fórum).
Nota também que eu não me responsabilizo por parvoíces escritas neste espaço pelo que se vais seguir algo dito por mim, entende que o farás por tua conta e risco.

Dito isto, mensagens pessoais só se forem pessoais, ou seja, se já interagimos de alguma forma no passado ou se me pretendes convidar para uma churrascada com cerveja (paga por ti, obviamente).

Global Moderator
UK
Brattain Member
I don't think you connected the grounds, Dave.
View Profile

Can I just confirm that you're still talking about these two functions:
Code:
int postToTwitter(char * buf)
and
Code:
extern uint8_t vw_get_message(uint8_t* buf, uint8_t* len);
?

and that you've got
Code:
uint8_t buf[VW_MAX_MESSAGE_LEN];
uint8_t buflen = VW_MAX_MESSAGE_LEN;
declared?
and you want to do something like
Code:
if (vw_get_message(buf, &buflen-1)) {
  (void)postToTwitter ((char*)buf);
}
?

"Pete, it's a fool looks for logic in the chambers of the human heart." Ulysses Everett McGill.
Do not send technical questions via personal messaging - they will be ignored.

Newbie
*
View Profile

Everything looks correct except for:
Code:

I don't remember using this in anything previously. Thanks for having another look.

'round the world...
Faraday Member
**
View Profile

and you want to do something like
Code:
if (vw_get_message(buf, &buflen-1)) {
  (void)postToTwitter ((char*)buf);
}
?

In the words of Homer Simpson: "DOOOOOOOOOOOHHHHHHHHHHHH". LOL

Global Moderator
UK
Brattain Member
I don't think you connected the grounds, Dave.
View Profile

Everything looks correct except for:
Code:

That's the prototype in the header file.

"Pete, it's a fool looks for logic in the chambers of the human heart." Ulysses Everett McGill.
Do not send technical questions via personal messaging - they will be ignored.

Pages: 1 2 [3]   Go Up
Jump to: