Go Down

Topic: What kind of board/shield do you guys want? (Read 5 times) previous topic - next topic

ard2010

Hi,

I'm new here, I willing to design and build some custom arduino pcbs.

I wanted to get opinions from the community as to what you guys want to see board and shield wise.

Thanks

retrolefty

Aug 11, 2011, 12:26 am Last Edit: Aug 11, 2011, 12:29 am by retrolefty Reason: 1
1. Maybe a nice analog instrumentation shield. with on board ADC of 16 bits or better (TI's ADS1115 looks nice) , a DAC of 12 bits or better. Possibly a programable (or hardware configurable) instrumentation op-amp(s). Programmable reference voltage source. SPI or I2C would be cool for the devices, but make them configurable for both standard arduino boards and the mega boards.

2. Maybe a high quality wide range DDS based RF generator with 50ohm output connector and 'tunable with either software or on-shield encoder interface.

3. Maybe a voice recoder/playback shield with built in mic interface or line level audio input/output and a small auduio amplifier to power a small speaker.

That's it for now.  ;)

Lefty

bubulindo

External memory for the Arduino Mega...

Or if you'd like the challenge, external memory, LCD, parallel ADC and DAC on the Arduino Mega. :)
Eu não sou o teu criado. Se respondo no fórum é para ajudar todos mediante a minha disponibilidade e disposição. Responder por mensagem pessoal iria contra o propósito do fórum e por isso evito-o.
Se realmente pretendes que eu te ajude por mensagem pessoal, então podemos chegar a um acordo e contrato onde me pagas pela ajuda que eu fornecer e poderás então definir os termos de confidencialidade do meu serviço. De forma contrária toda e qualquer ajuda que eu der tem de ser visível a todos os participantes do fórum (será boa ideia, veres o significado da palavra fórum).
Nota também que eu não me responsabilizo por parvoíces escritas neste espaço pelo que se vais seguir algo dito por mim, entende que o farás por tua conta e risco.

Dito isto, mensagens pessoais só se forem pessoais, ou seja, se já interagimos de alguma forma no passado ou se me pretendes convidar para uma churrascada com cerveja (paga por ti, obviamente).

oscarcar

I'm with retrolefty on #1 & #3.

KE7GKP also sounds great.

ard2010

Good ideas guys, let's keep 'em coming.

Does the idea of a shield sound more appealing than having the arduino and the "stuff" all on 1 board?
Any interest in a PSTN 56k dial up modem w/voice shield?

Go Up