Pages: [1]   Go Down
Author Topic: Multiple sockets on W5100 shield  (Read 1137 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Newbie
*
View Profile
 Bigger Bigger  Smaller Smaller  Reset Reset

How do you use sockets other than socket 0 on the W5100 since socket 0 is hard coded?

'round the world...
Faraday Member
**
View Profile

You can have a look at the Wiznet library as that one apparently uses all of the sockets.

Are you sure that you an only use socket 0 with the ethernet library? I don't use these myself, but I think I remember seeing some code to choose the first available socket in the W5100. :\

Eu não sou o teu criado. Se respondo no fórum é para ajudar todos mediante a minha disponibilidade e disposição. Responder por mensagem pessoal iria contra o propósito do fórum e por isso evito-o.
Se realmente pretendes que eu te ajude por mensagem pessoal, então podemos chegar a um acordo e contrato onde me pagas pela ajuda que eu fornecer e poderás então definir os termos de confidencialidade do meu serviço. De forma contrária toda e qualquer ajuda que eu der tem de ser visível a todos os participantes do fórum (será boa ideia, veres o significado da palavra fórum).
Nota também que eu não me responsabilizo por parvoíces escritas neste espaço pelo que se vais seguir algo dito por mim, entende que o farás por tua conta e risco.

Dito isto, mensagens pessoais só se forem pessoais, ou seja, se já interagimos de alguma forma no passado ou se me pretendes convidar para uma churrascada com cerveja (paga por ti, obviamente).

Newbie
*
View Profile

I was referring to the UDP class in particular.
It looks like the author hard coded the class to be socket 0, see code from udp.c below.
I've managed to get it working by adding functions to udp that include the socket number.
I also needed to call functions in w5100 directly to set registers required for multicasting. I should really create functions in the udp class to set those registers.

/* Start UDP socket, listening at local port PORT */
void UdpClass::begin(uint16_t port) {
  _port = port;
  _sock = 0; //TODO: should not be hardcoded
  socket(_sock, SnMR::UDP, _port, 0);
}

Pages: [1]   Go Up
Jump to: