Go Down

Topic: Name the board and get a free one! (Read 3524 times) previous topic - next topic

wayneft

I'm making an Arduino based tracking device and I can't think of a name for it.  Since I usually give away a free one of the items I sell I thought I'd make a little contest out of this one.  See here http://dsscircuits.com/articles/name-this-board-contest.html for details.  I've got several names so far but none have hit the nail on the head yet.
I2C GPS Shield

Checkout my Open Source GPS Tracker on Kickstarter

CrossRoads

Can't open the link from here - how about Wayne-uino? 8)
Designing & building electrical circuits for over 25 years.  Screw Shield for Mega/Due/Uno,  Bobuino with ATMega1284P, & other '328P & '1284P creations & offerings at  my website.

robtillaart

- ET-board ==> ET = Expert Tracker  or External tracker - (ET phone home board)  - http://www.youtube.com/watch?v=iyFijjikkeM - :)

- WAYNE-board ==> Where Are You Now, Electronics?
Rob Tillaart

Nederlandse sectie - http://arduino.cc/forum/index.php/board,77.0.html -
(Please do not PM for private consultancy)

wayneft

- WAYNE-board ==> Where Are You Now, Electronics?

Hmmmm....this just got moved up a few notches on the list!
I2C GPS Shield

a fuel gauge... GPS, accelerometer... AutoBot? As in Autobots, Roll out! http://www.youtube.com/watch?v=tXwZGmjubNU&feature=related

Flea as in something that sticks to something (moving in this case) and "sucks" from it. In this case, data.

Can't think of much more.
Eu não sou o teu criado. Se respondo no fórum é para ajudar todos mediante a minha disponibilidade e disposição. Responder por mensagem pessoal iria contra o propósito do fórum e por isso evito-o.
Se realmente pretendes que eu te ajude por mensagem pessoal, então podemos chegar a um acordo e contrato onde me pagas pela ajuda que eu fornecer e poderás então definir os termos de confidencialidade do meu serviço. De forma contrária toda e qualquer ajuda que eu der tem de ser visível a todos os participantes do fórum (será boa ideia, veres o significado da palavra fórum).
Nota também que eu não me responsabilizo por parvoíces escritas neste espaço pelo que se vais seguir algo dito por mim, entende que o farás por tua conta e risco.

Dito isto, mensagens pessoais só se forem pessoais, ou seja, se já interagimos de alguma forma no passado ou se me pretendes convidar para uma churrascada com cerveja (paga por ti, obviamente).

CrossRoads

Designing & building electrical circuits for over 25 years.  Screw Shield for Mega/Due/Uno,  Bobuino with ATMega1284P, & other '328P & '1284P creations & offerings at  my website.

justjed

Video game tracker? Mario-ino?

Less obvious, a name from http://en.wikipedia.org/wiki/Aboriginal_tracker
Mogoino

Somewhere, in my head, is the name of one or more "tracker" characters from fiction. The retrieval bot is not doing a very good job though. And I'm far from being knowledgable on video games.

I put 'tracker' into Google translate, and set it to English->Italian. It came back with 'tracker'.  :smiley-roll:
... it is poor civic hygiene to install technologies that could someday
facilitate a police state. -- Bruce Schneier

FuBoard as in Fuel Board. I was trying to make something clever with foobar, but that's the best I came up with.

Eu não sou o teu criado. Se respondo no fórum é para ajudar todos mediante a minha disponibilidade e disposição. Responder por mensagem pessoal iria contra o propósito do fórum e por isso evito-o.
Se realmente pretendes que eu te ajude por mensagem pessoal, então podemos chegar a um acordo e contrato onde me pagas pela ajuda que eu fornecer e poderás então definir os termos de confidencialidade do meu serviço. De forma contrária toda e qualquer ajuda que eu der tem de ser visível a todos os participantes do fórum (será boa ideia, veres o significado da palavra fórum).
Nota também que eu não me responsabilizo por parvoíces escritas neste espaço pelo que se vais seguir algo dito por mim, entende que o farás por tua conta e risco.

Dito isto, mensagens pessoais só se forem pessoais, ou seja, se já interagimos de alguma forma no passado ou se me pretendes convidar para uma churrascada com cerveja (paga por ti, obviamente).

frank26080115

Freelance engineer, consultant, contractor. Graduated from UW in 2013.

pito

Oct 19, 2011, 12:06 pm Last Edit: Oct 19, 2011, 12:40 pm by pito Reason: 1
..Nomad..
..Bushman..
..Geolino..
..Geokit..

j514

Oct 21, 2011, 10:43 am Last Edit: Oct 27, 2011, 04:42 am by j514 Reason: 1
nice design!

ideas:
tracky
trackyduino

new updates:
tracky shield
tracky tracky track =D
a][+ ascii express, 110/300 novation cat, xmodem

justjed

Can you call it Frank?

{
Robin Day's got a hedgehog named Frank.
Frank ... Fran ... little Frannie-Poo
}

Uh, Frankuino?

wayneft

Keep em coming....so far I have it narrowed down to 3. 
I2C GPS Shield

justjed

Go Up