Go Down

Topic: Throttle PID + Step Motor + Distance (Read 355 times) previous topic - next topic

LeonardoMello

Feb 20, 2012, 03:00 am Last Edit: Feb 20, 2012, 03:03 am by LeonardoMello Reason: 1
Olá a todos , estou com um projeto para atuar um motor de passo a distância , aproximadamente 15 metros. Irei controlar o motor de passo a partir da informação recebida do seu sistema de Feed-Back que poderá ser um Potenciômetro ou um Encoder . A questão é que o projeto envolve distância , porque  tenho que enviar 5V a partir do Arduino 2560 para os sensores e pegar o pino do meio deles para a entrada analógica da placa . E meus motores estão aproximadamente a 15 metros da placa . Como poderei pegar a medida desses sensores sem causar queda de tensão ou interferências.
O programa está em desenvolvimento , será feita uma comparação momentânea entre o valor do sensor da manete e o sensor do motor , o programa irá comparar e atuar no motor seja mudando a direção e/ou enviando pulsos para move-ló .
Segue o desenho em anexo para compreensão .
O segundo problema e em quanto aos valores do potenciômetro que devo usar , quanto mais eu coloco entradas analógicas, para que não feche curto na placa . 10k , ou 100k etc...
Muito Obrigado a todos.
Visitem meu Projeto www.embraer145.webnode.com.br

http://postimage.org/image/vby2xegnr/

Hello everyone, I have a project to operate a stepper motor at a distance approximately 50 ft. I will control the stepper motor from the information received from their feed-back systems which may be a potentiometer or an encoder. The point is that the project involves distance, because I have to send 5V  from the Arduino 2560 for the sensors and get the pin midst of them to the analog input board. And my engines are about 15 ft from the board. How can I get the measure of these sensors without causing voltage drop or interference.
The program is under development, will be a comparison between the momentary value of the sensor and the throttle motor sensor, the program will compare and act on the engine is changing the direction and / or by sending pulses to move it.
Follow the accompanying drawing for understanding.
The second problem and about the values ??of the pot that I use, how much more I put analog inputs, so you do not close short circuit 10k or 100k etc ...
Thanks to all.

http://postimage.org/image/vby2xegnr/
Visit my Project
www.embraer145.webnode.com.br

Go Up