Dit is hoe je een plaatje aan je post toevoegt

Hoi,

Er komen nogal eens vragen over hoe je een plaatje kunt toevoegen aan je post.
Het is namelijk niet zonder meer mogelijk om dat te doen, maar hieronder beschrijf ik hoe je dat op 2 manieren kunt doen.
De eerste is wat kort, omdat je hulp krijgt van de site die je kiest.
Het nadeel daarvan is dat je gebruik moet maken van een externe dienst en je je daar moet registreren.
Dat heeft de 2e niet, maar dat is zoals gezegd een beetje omslachtig.

Zorg er voor dat je foto niet enorm is.
Als dat wel zo is en je 'm niet kleiner wil maken om alle details te behouden, dan kun je de foto uploaden naar een zogenaamde image host.
Ik ken dan Photobucket en TinyPic (beide punt com), maar er zijn er veel meer.
De eerste laat reclame zien als mensen daar direct heen gaan, maar niet als je vanuit een forum zoals deze linkt naar de plaatjes.
Het is geen goed idee om je plaatje van een cloud storage te linken.
Die kun jij dan namelijk zelf zien, en iemand anders die ook van die dienst gebruik maakt ook, maar anderen moeten eerst inloggen om dat plaatje te kunnen zien.
Das niet handig.
Ik zelf gebruik zulke diensten niet, en ben ook niet van plan om me te gaan inschrijven en aanmelden om iemand anders te kunnen helpen met diens vraagstukken.
Vanuit zo'n image host is het een peulenschil om een koppeling naar een forum te maken, de meeste die ik gezien heb bieden je die mogelijkheid met 1 muisklik.

Wanneer je plaatje niet te groot is, dan kun je dat plaatje aan je post aanhangen.
Kies voor de uitgebreide editor als je je bericht gaat maken.
Bij een nieuw onderwerp krijg je die sowieso, maar als je een Quick Reply doet niet.
Dan kun je rechts onder op Preview drukken, je krijgt dan een WYSIWYG schermpje te zien met je bericht tot dan toe, maar dan zit je ook gelijk in de uitgebreide editor.
Dat zie je omdat je dan allerlei knoppen boven het edit scherm ziet, onder andere met smilies.
Linksonder het edit scherm zie je dan : "Attachments and other options" staan.


Wanneer je daar op klikt, klapt er weer wat uit, onder andere een knop "Bladeren" of "Browse", afhankelijk van je taalinstellingen.
Als je op die knop drukt, kun je op je pc naar een gif, jpg of png plaatje zoeken en die uploaden naar de Arduino server.
[edit]
De forum software doet de laatste tijd lastig als je een jpg wil uploaden (ik bewerk ze met the GIMP, en dan schijnt er iets te gebeuren waar de forum software het niet mee eens is).
Daarom nu het advies om je plaatje in het vervolg op te slaan als een *.png bestand, want dan krijg je dat geneuzel niet.
[/edit]
Wanneer je je bericht nu post door op de "Post" knop te drukken, dan krijg je dus een bericht te zien met onderaan een aanhangsel van je plaatje.
Je kunt dan met rechts op die link klikken, om vervolgens de "koppelingslocatie" te kopiëren (zo noemt Firefox het, kan zijn dat het iets anders heet bij jouw browser).

Nu kun je je post gaan aanpassen.
Wanneer je op de juiste plaats in je post de link tussen img tags ([img] [/img]) plakt en de wijziging opslaat, dan heb je je plaatje dus toegevoegd aan je post.

Is een beetje omslachtig, maar werkt verder prima zoals je ziet aan het hier toegevoegde déjà vu achtige plaatje..

Nu het forum een update heeft gehad, is het leven een stuk eenvoudiger :wink: Zorg er wel voor dat de plaatjes een redelijke grootte hebben, er zijn nog steeds mensen in de wereld die langzaam internet hebben; 200 kB of zo klinkt acceptabel.

  1. Een simpele drag-en-drop van je plaatje naar het reply venster als je een plaatje van je PC wilt plaatsen
    FB_IMG_1598934423922
  2. Klik op het upload knop image in de toolbar van het reply venster en volg de instructies.

  3. Je kunt ook een een stukje van het scherm direct plaatsen. Ik gebruik de snipping tool in Windows en het plaatje van de upload knop onder (2) was op die manier geplaatst door een stukje te selecteren met de snipping tool, < ctrl >C om te kopieren en vervolgens < ctrl >V om het te plaatsen in het reply venster.

This topic was automatically closed 120 days after the last reply. New replies are no longer allowed.