i2c grote variable

helaas is men Engels redelijk.
verstaan gaat me redelijk af lezen kom ik ook vaak wel uit (eventueel met gebruik van google translate)

verder even wat extra technische achtergrond omtrent het projectje.
de master is namelijk ene raspbery pi 3.
de arduino die ik als slave gebruik is een arduino mega.
eventueel is communicatie via de serial/usb poort ook een bespreekbare optie.
verder de rede dat ik met grotere getallen wil werken is omdat ik geen optie gedacht kreeg om te zorgen dat ik de waarde ampere en tempratuur uit elkaar kan halen.
de oplossing die ik hiervoor bedacht had is dus de waarde van ampere te pakken en daarbij 2000 op te tellen.
dit zelfde wauw ik bij de tempratuur doen maar dan gene 2000 er bui op tellen maar 4000 en vervolgend aan de ontvangende kant kijken welk getal hij heeft en met een if regel het dan weer terug te gaan rekennen.
ik weet dat dit ene zeer amateuristische methode is.
ik ben echter een hobieist en weet dus niet alles.
daarom mag iedereen met goede oplossingen zich natuurlijk late horen.
eventueel meerdere verschillende variable verzenden is dus ook bespreek baar.
echter heb ik nog niet kunnen vinden hoe je via i2c meerdere variable kunt verzenden en hoe je dan aan de ontvangende kant ook zorgt dat hij weet of hij de tempratuur of het aantal ampere juist binnen krijgt.

overigens zit ik al typend nu te bedenken dat als ik 2 variable meteen naar elkaar kan verzenden en ontvangen dan kan je natuurlijk zeggen dat variable 1 een getal is bv1 voor temp en 2 voor ampere.
variable 2 is vervolgens de waarde van de betreffende sensor.
en dan zou je volgens mij 1024 sensors moeten kunnen hebben met elk een meet berijk van 1 tm 1024
ik weet niet of dit kan en of dit een goede optie is maar dat hoorgr ik van zelf denk ik wel

groeten: peter