PWM sturing Arduino

Hallo iedereen,

Om een pompje met regelklep zou ik 2 pwm-signalen moeten sturen.

Ik heb een Arduino uno, maar het programmeren lukt me niet zo.
Zouden jullie me hiermee kunnen helpen?

En foto van beide singalen heb ik bijgevoegd.

Ik zou met een druk op een drukknop, beide pwm singalen moeten verkrijgen op 2 uitgangen.

Alvast bedankt

Hoi Yves_67, welkom.

Op jouw foto zie ik naast heel veel privé informatie, een tweetal signalen (niet op schaal) getekend.
De bovenste zou een duty cycle van 41,6667 % moeten hebben, en de onderste een dyty cycle van 4,8193 %.
Maar je hebt ook de frequentie beschreven in die tekening.
De bovenste zou met een frequentie van 833.3333 Hz hebben, en de onderste een frequentie van 6,0241 Hz.

De hierboven genoemde getallen zijn allemaal afgerond tot 4 cijfers na de komma.

Met die frequenties ga je een uitdaging krijgen.

Ik raad je aan om je privacy wat beter in de gaten te houden wanneer je iets online plaatst.
En vooral ook om eens hetzelfde op schaal te tekenen.
Waarbij de schaal voor de bovenste en de onderste dus gelijk zijn.
Dan zie je in 1 oogopslag hoe die signalen zich tot elkaar verhouden.
Verder raad ik je ook aan om eens de voorbeelden in de Arduino IDE te gaan bestuderen.
Die laten je werken met drukknoppen en met PWM (dat daar onder de ietwat misleidende term "analog out" word aangeboden).

De door mij genoemde duty cycle zul je wel aardig kunnen benaderen vermoed ik.
Maar of je dat ook op de door jou genoemde frequentie kunt doen vraag ik me wel af.
Dus misschien moet je eerst eens kijken of de frequentie erg bindend is, of dat het ook mag afwijken (en in dat geval hoeveel dan natuurlijk).

Ik zit inderdaad met het laatste, wat voor een pomp is het dat de frequentie zo enorm belangrijk is. Heb je type nummers?

gebruik eerst maar eens een simpele PWM uitgang zoals 3,5,6,9,10,11 dat zal best werken.