school opdracht

hey

ik zit nu in de derde van havo en ik kreeg een opdracht van ict met een arduino ik zat te denken om door middel van een arduino een pc/laptop over te nemen maar ik weet niet hoe en welke arduino ik nodig heb of het mogelijk is en wat ik nog meer nodig heb naast een adruino ik had wel bedacht om de pc/laptop die ik over wil nemen met usb aan te sluiten en het device die het bestuurd via draadloze connection te doen nu hoop ik dat jullie me kunnen helpen met dit project.

mvg bas

Hey Bas, welkom !

Voor alle projecten die je wil gaan doen, moet je op de een of andere wijze gaan plannen.
Daar ben je al mee begonnen, want je wil een al dan niet draagbare computer gaan overnemen.
Das ongetwijfeld een mooie uitdaging, maar ik heb geen idee over wat jij zou kunnen bedoelen met "overnemen".
Daarom lijkt het mij een goed idee als je eens gaat beschrijven wat dat overnemen nou eigenlijk inhoudt.
Wanneer je dat doet, ben je alweer wat verder aan het plannen.
Uiteraard ga je tijdens dit plannen wel meteen ook kijken of wat jij dan wil, ook wel haalbaar is.

Er zijn Arduino varianten waarmee je een Windows PC kunt bedienen, als dat is wat je wil.
Maar vanzelf zal dat niet gaan.

En een kleine tip, wij zijn nog redelijk vergevend wat betreft je schrijven. Maar ik kan je vertellen, de Arduino IDE en je docent zijn dat niet :wink: Met andere woorden, maak zinnen, gebruik hoofdletters en gebruik meer punten dan alleen aan het einde :wink:

En naar het probleem, wat versta je onder overnemen? Er zijn wel Arduino's die zich voor kunnen doen als muis of toetsenbord, is dat wat je wilt? Echt overnemen, als in echte toetsenbord en muis werken niet meer, gaat nooit lukken. Dat laat een OS niet toe. Zou aardig vervelend zijn als dat wel zo was :wink:

ik zou beginnen met een makey makey, dat werkt als een toetsenbord om spelletjes etc te besturen, dat is een mooi begin en voor een havo gast al moeilijk genoeg.
een arduino kan wel het een en ander aansturen via USB dus bijvoorbeeld sensoren kun je wel op een PC zien, eventueel kun je processing (dat is C in een jasje) gebruiken.

MAS3:
Hey Bas, welkom !

Voor alle projecten die je wil gaan doen, moet je op de een of andere wijze gaan plannen.
Daar ben je al mee begonnen, want je wil een al dan niet draagbare computer gaan overnemen.
Das ongetwijfeld een mooie uitdaging, maar ik heb geen idee over wat jij zou kunnen bedoelen met "overnemen".
Daarom lijkt het mij een goed idee als je eens gaat beschrijven wat dat overnemen nou eigenlijk inhoudt.
Wanneer je dat doet, ben je alweer wat verder aan het plannen.
Uiteraard ga je tijdens dit plannen wel meteen ook kijken of wat jij dan wil, ook wel haalbaar is.

Er zijn Arduino varianten waarmee je een Windows PC kunt bedienen, als dat is wat je wil.
Maar vanzelf zal dat niet gaan.

wat ik bedoel met overnemen is dat als er bijvoorbeeld 2 keer verkeerd wachtwoord is ingevuld dat er dan door een usb aan sluiting een sein naar de arduino die er aan ligt wordt gestuurd die dan de pc kan freezen (als mogelijk is) en dan een sein naar mijn telefoon stuurt waar een aap op moet komen die ik link aan de arduino(als mogelijk is)

ik weet inderdaad dat dit zeker voor mij heel lastig gaat worden maar aangezien ik van moeilijke tech dingen hou en graag er over wil leren denk ik dat dit project gaat lukken

derolvaneenarduinoisdaarinvrijklein.ditkomt99%neerophetschrijvenvanpcsoftware.daarhetosgeenvanditallesdoet.dearduinokanditooknietbekijken.enigetaakvandearduinoisdushetzendenvaneenbericht.

PS Zo komt je tekst over :wink: Zoals gezegd, de compiler (en je docent) gaat het ontbreken van leestekens ook niet leuk vinden. De compiler zal stomweg je code niet compilen (en je docent zal er aardig aftrek voor geven).

Een beetje gechargeerd, septilion.
Ik heb veel ernstiger van dergelijke gevallen gezien.
De leesbaarheid is wel belangrijk, en voor de compiler nog veel meer.
Dat is ook waarom ik zelf mijn berichtjes wel met leestekens, nieuwe regels en alinea's opstel.
Ik vind het een goede gewoonte om berichtjes met enige zorg samen te stellen

@Bas:
Zie je dat dit een heel ander verhaal is dan wat ik eerder dacht dat je misschien zou willen doen ?
Zoals septilion al zegt, dit is meer iets dat op de PC moet draaien, dan dat een Arduino er iets mee kan doen.
Dus de uitdaging aan de Arduino kant zal zeer beperkt zijn, maar die aan de PC kant des te groter.
Alleen al omdat de benodigde software behoorlijk diep in het OS zal moeten ingrijpen, waarmee het niet alleen van belang is welk soort OS het is, maar ook welke versie/generatie daarvan.
Maar daarmee valt het dan wel meteen in jouw straatje:
Een moeilijk en daarom zeer leerzaam tech ding.