esc signaal niet stabiel

ik stuur me esc aan via een potmeter echter het signaal dat verzonden wordt varieert veel.
gebruik val = map(val, 0, 1023, 10, 170);
0-10 en 170-180 werkt niet met esc.
echter als ik hem via serial uitlees dan varieert het signaal
variatie is dan snel tegen de 3 a 5 aan

met myservo.writeMicroseconds(1200); draait de motor wel perfect constant,
dus sensor meting naar esc signaal omvormen is niet stabiel genoeg

met 100nf condensator en smoothing toegepast (10metingen 1 waarde gemiddelde gebruiken)
dan varieert het nog steeds 1. fluctueert tussen bijvoorbeeld 101 en 102

nu wil ik dus kijken of ik niet kan zeggen dat hij per 5 moet gaan
dus 100,105,110,115 etc zodat de motor wel dezelfde toerental constant blijft draaien

Hoi trucker0werner.

Ik zie geen vraag in de post hierboven, maar neem aan dat je er wel een vraag over hebt.
Een ESC is een snelheidsregelaar voor een afstandsbediend motor voertuig toch ?
Dat wil nog wel eens een behoorlijke stroom trekken, en afhankelijk van de toegepaste motor kunnen er dan ook aardig wat stoorpulsen optreden.
Mogelijkerwijze pikt jouw analoge ingang dat op.
De analoge ingang heeft ook iets nodig waarmee 'ie het aangeboden signaal moet vergelijken.
Dat word uit de voedingsspanning gehaald.
Dus wanneer dat niet mooi stabiel is (door stoorpulsen of door een grote verbruiker uit dezelfde voeding), dan kun je ook ongewenste resultaten verwachten.

Dus zijn dan de adviezen om het analoge ingangssignaal waar je naar zit te kijken, zo veel mogelijk af te schermen en/of weg te houden van andere signalen.
En ervoor te zorgen dat de voeding van je Arduino mooi stabiel blijft.
Dat kan ook door een aparte voeding voor de Arduino en een andere aparte voeding voor je vermogens elektronica.
Dit is ook een van de redenen waarom het niet word aangeraden om een eventuele voedingsuitgang van een ESC (die zijn er) te gebruiken voor je Arduino.

dat begrijp ik maar al te goed wat je zegt. gister helaas geen tijd om ook de rimpelspanning te meten
esc krijgt zijn eigen 12-14volt accuspanning en arduino loopt via een omvormer

me rimpelspanning van de 5volt van de arduino is 450mV op 250hz, dus ja daar komt me probleem vandaan.
echter kan ik hier zomaar een simpel condensator op aan sluiten of krijg ik daar problemen mee?

echter of ik nu de condensator aansluit of niet de rimpelspanning blijft 450mV

dus denk dat me condensator van 100nF niet voldoende is, maar welke wel?