Eerste probeersel. Werkt niet zoals verwacht. Waar ga ik fout

Allereerst Nico, Excuus als mijn eerste reactie was lomp overkwam.
Ik heb altijd wat moeite met antwoorden waarvan ik niet kan inschatten waar het een antwoord op is. :slight_smile:

@Mas3,
Je uitleg is helder. Ik kan dit meteen weer vertalen naar PICbasic, waarin je middels de code "Symbol" kon aangeven welke naam er gekoppeld moest worden aan welke waarde of variabele.
Ik begrijp dat je een variabele kunt maken (Int), waar meteen een "alias" aan gehangen wordt (middels Const) en een vooringestelde waarde...

Ik kan in de voorbeeldsketches waar ik mijn eigen sketch uit schrijf niet meteen opmaken waar de koppeling of verwijzing van RXLED naar een bepaalde poort wordt gemaakt.

Even tussendoor een antwoord op Septilion's vraag... Ik heb de ProMicro. Om nog niet nader te noemen redenen. :slight_smile: In ieder geval zit daar poort 17(?) verbonden met de RXLED.
Ik baseer me even op voorbeelden die ook gestoeld waren op die ProMicro's.
Ik pak een voorbeeld voor dat printje en ga er aanpassingen in maken en bekijken wat dat doet. :wink:

Met Die Const int key = 5, wilde ik aangeven dat Key op poortje 5 zat.
Uit jullie uitleg maak ik iig op dat dat niet de manier is om een naam aan een poort toe te kennen.

Als jullie me dat kunnen uitleggen, kan ik daar even op doorborduren.
Het verklaar iig dat er niets gebeurd als ik poortje 5 naar null trek. En dรกt was net waar ik op vast kwam te zitten.

Tot slot, Mas3, weet ik niet waarom men een variabele wilde hangen aan een gegeven wat toch nooit veranderde. Ik snap nu je uitleg over het gebruik van kostbaar geheugen.
Daar kan ik ook verder mee.

@Septillion, voor zover ik jou nog niet heb beantwoord in bovenstaande, las ik je visie op de While statement.
Ik ken de While uit mijn "PICbasic-tijd" en daar werd de While loop altijd met een "Wend" afgesloten.
Dat gebeurt hier natruurlijk met de Brackets. Maar wat C niet leek te slikken was een poging om een oneindige loop te maken met "While 1 = 1". Dat trok hij niet. Maar wel wanneer ik er "While 1 == 1" van maakte.
Ik zou zo niet weten hoe ik andere loops kan bouwen, waar ik onder bepaalde condities uit kan springen.
Middels een Break of wanneer er andere zaken spelen.
Even los ervan dat ik die condities in de While loop kan plaatsten, wil ik wel weten hoe je simpele, oneindige loops kunt maken.

@GijKieken.
Ik ken die cursus... Ik ben er niet gecharmeerd van, ondanks de beste bedoelingen.
Hij is vertaald, maar lang niet alles is overgezet. Er zitten cruciale fouten in en er worden stukken overgeslagen, waardoor ik nog niet weet waarom men "iets" doet.
Ik denk de bekende fout van een tutorial: Er (onbewust) vanuitgaan dat men bepaalde zaken wel begrijpt zodat dit niet wordt benoemd.
Net als autorijden. Je kunt iemand zeggen dat hij een eindje naar voren kan rijden. Maar als diegene niet weet dat de auto in de versnelling moet staan, kom je er nog niet. :slight_smile: