Engineering Kit

Goedendag,

Onlangs hebben wij op school de Arduino Engineering Kit aangeschaft.
Alles netjes uitgepakt, aangemeld.....etc....

Nu hebben we nergens een correcte handleiding kunnen vinden welke wij aan de leerlingen kunnen geven.
Wij hebben geen bouwtekeningen in PDF kunnen ontdekken.
We hebben geen juiste wachtwoorden om als collega's met elkaar aan deze Arduino set te kunnen werken.
En op jullie website kan ik honderdduizend antwoorden vinden.....maar geen enkele die aansluit op mijn vraag.......

Hoe krijg ik dit gekke ding aan de praat?
Hoe kan ik onze leerlingen uitleggen hoe ze dit moeten doen?
Hoe kan mijn collega of collega's inloggen op jullie site en kijken naar dit project....?

HELP?!?

Ik denk dat je contact moet zoeken met jou leverancier hoe om te gaan met dat LMS gebeuren. Ik betwijfel of je hier er wat van vind.
Wij werken (hogeschool Utrecht Technische Informatica) alleen maar met Arduino Due waarbij wij geen gebruik maken van het Arduino platform(anders komen wij onze opdrachten op de forums tegen en dat is niet de bedoeling). Wij gebruiken een eigen HWLib om zo een betere hardware abstractie krijgen en met de nieuwste GCC compilers kunnen werken in zowel c++ als Cortex assembler. Verder kijken wij nu naar het STM32 platform.

Geachte heer Lejeune,

Bij aankoop van mijn eerste Arduino kit, toen ze nog net geen $100 kosten heb ik de verkoper gevraagd voor documentatie over Arduino's. Ik heb toen een download link gekregen waardoor ik zo 15 boeken over Arduino projecten gaande van eenvoudig tot toch wel wat uitdagender. Indien ik u hiermee kan helpen gelieve het dan te laten weten. Deze boeken, allen in pdf-formaat zijn wel in het Engels, maar kunnen natuurlijk vertaald worden.
Wat betreft uw computer en toegangscontrole zijn er meerdere oplossingen, gaande van een gratis Google account, gebruik makend van die opslagruimte tot een meer geavanceerde NAS oplossing.

Ik hoop u te hebben geholpen, groeten,

Mike Biermans.

er zijn sowieso 2 nederlands talige boeken op het web te vinden, en er zijn bijvoorbeeld door elektor ook een aantal boeken die arduino behandelen van simpel tot best wel ingewikkeld.
en je vraag is eigenlijk best terecht hoor, ik heb wel een vraag wat heb je gekocht? er zijn nogal wat aanbieders van kits.

De engeneering kit komt van Arduino.

@OP, ik denk dat het het beste is dat je contact opneemt met Arduino zelf.

Nou, het is nog een stuk lastiger.
Dit is zo'n nieuwerwetse samenwerking tussen Arduino en een commerciële aanbieder die graag wil dat studenten lessen volgen zodat ze in hun eco systeem terecht komen.
De studenten word zo een voorkeur aangeleerd voor de ontwerp en simulatie systemen van dat merk, en dat is ze natuurlijk goud waard.

Arduino biedt via de site ruimte aan, zodat gebruikers niet beter weten dat men met Arduino bezig is.
Maar het systeem en komt van de commerciële aanbieder, en die doet het beheer en biedt de echte inhoud aan.

Daarom denk ik niet dat men direct geholpen kan worden door Arduino, en dat die ook zullen moeten doorverwijzen naar een projectmanager of iets van dien aard, van de commerciële aanbieder.

In deze sectie van het forum zul je in ieder geval niet verder geraken, want dit forum is voor en door gebruikers.

Er is wel een sectie van het forum voor dit soort samenwerkingen, en daar is dan weer een (Engelstalige) subsectie voor Arduino Engineering Kit (klik !)
Wellicht vind je daar de antwoorden op je vragen, de topics die je daar krijgt te zien zien er wat dat betreft veelbelovend uit (ik heb niet verdergekeken).

Van de product pagina:

email naar engkit@arduino.cc